ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

5 μυστικά για να αποφεύγουμε συγκρούσεις στον επαγγελματικό χώρο.

Post by: 11/12/2018 0 comments

Αυτά είναι 5 μοναδικά μυστικά για κάθε επαγγελματικό περιβάλλον. Δώσε μεγάλη βάση και δεν θα το μετανιώσεις.

Σπάνια θα βρει κάποιος κάτι που επηρεάζει τόσο πολύ την ψυχική μας γαλήνη, αλλά και την επαγγελματική μας πορεία όσο οι συγκρούσεις και τα προβλήματα που προκύπτουν στο χώρο εργασίας μας. Η επιτυχία μας στην εργασία, περνά – είτε το θέλουμε είτε όχι – και από άλλους. Από τους συναδέλφους μας. Η εργασιακή ρουτίνα είναι γεμάτη από προβλήματα και ίσως να μπορούμε να αποφύγουμε πολλά από αυτά, αν υιοθετήσουμε κάποια κόλπα!

  1. Η …κινέζικη οδός!

Σίγουρα θα κατάλαβες πως κάνω λόγο για την περίφημη ρύση «Κάνω τον Κινέζο». Η άγνοια, φέρνει ευτυχία! Αυτό ισχύει και στον επαγγελματικό χώρο και στις συγκρούσεις που μπορούν να προκύψουν! Σε ένα γραφείο, όσο μεγάλο και αν είναι, όσο πολυάριθμο και αν είναι το προσωπικό, τα κακά νέα ακολουθούν την ταχύτητα του φωτός! Μια έντονη διαφωνία στον εργασιακό χώρο, μοιάζει με τη φωτιά! Αρπάζουν όλοι! Ξερά και Χλωρά! Αν δεν εμπλεκόμαστε άμεσα στη διαφωνία –σύγκρουση που έχει προκύψει, καλό είναι να κάνουμε τους ανήξερους. Όχι γιατί είμαστε άβουλοι αλλά γιατί δεν ξέρουμε τις προεκτάσεις της σύγκρουσης και κυρίως, τι μας έχουν μεταφέρει! Ας μην παίρνουμε θέση πάνω στον πανικό!

  1. Η «νίκη» εξασφαλίζεται πριν καν γίνει η «μάχη»!

Θα χρειαστεί να ξαναπάμε λίγο στην Κίνα…Ο σπουδαίος στρατηγός Σουν Τσου, θεωρούσε πως η επιτυχία είναι να κερδίσουμε έναν πόλεμο χωρίς να δώσουμε καν μάχη! Εννοούσε βέβαια την διορατικότητα, την πρόληψη και την αξιόπιστη απειλή! Όλα όσα αφορούν συγκρούσεις στην εργασία μας, έχουν την έδρα τους στην αρχή. Καλό είναι λοιπόν όταν είμαστε νεοεισερχόμενοι σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον, να «παίρνουμε τα μέτρα» του κάθε συναδέλφου μας. Να μάθουμε να «ζυγίζουμε» τους πάντες. Εδώ μας χρειάζεται ένα τρίπτυχο ρημάτων από τα Ελευσίνια Μυστήρια: «Σώπα, Βλέπε, Άκου». Αν γνωρίζουμε τα όρια, τις παραξενιές και τις ιδιαιτερότητες των συναδέλφων μας, τότε θα μπορούμε να αποφύγουμε συγκρούσεις και έτσι να διαχειριζόμαστε καλά τις επαγγελματικές μας σχέσεις.

  1. Όχι στις διακρίσεις!

Πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος στο οποίο πέφτουμε πάρα πολλοί. Το λάθος αυτό οδηγεί συχνά σε χάος ακόμη και σε απολύσεις-παραιτήσεις! Είναι πολύ λογικό να έχουμε χωρίσει τους συναδέλφους μας σε «καλούς» και «κακούς». Συμβαίνει παντού! Το λάθος είναι όταν το δείχνουμε στον επαγγελματικό χώρο. Οι στενές σχέσεις με κάποιους συναδέλφους, ακόμη και αν με τους άλλους δεν έχουμε συγκρουστεί, στέλνουν μήνυμα «κλίκας»! Είναι πολύ χρήσιμο να μάθουμε να σκεφτόμαστε με βάση την καχυποψία άλλων. Το να έχουμε εκτός επαγγελματικού χώρου σχέσεις με συναδέλφους, είναι πολύ καλό! Αρκεί και αυτό να μην το κάνουμε βούκινο! Επομένως προσοχή και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

  1. Προσέχουμε τις σχέσεις μας με προϊστάμενους εκτός…και αν είμαστε προϊστάμενοι!

Τα σήματα που θρέφουν καχυποψία για δημιουργία «κλίκας», δεν σταματούν στα όσα αναφέραμε παραπάνω. Μην ξεχνάμε πως ο εργασιακός χώρος δεν είναι «καφετέρια». Διακυβεύονται επαγγελματικές καριέρες, προαγωγές και πολλά και μετρήσιμα συμφέροντα. Η σχέση ενός υπαλλήλου με τον προϊστάμενο είναι επίσης πολύ παράξενη. Τις περισσότερες φορές, χωρίς να υπάρχει καν κακή συμπεριφορά από έναν συνάδελφο που ο προϊστάμενος εμπιστεύεται, μόνο και μόνο αυτή η εμπιστοσύνη είναι αρκετή για να γίνει μισητός! Αν είμαστε εμείς σε θέση προϊσταμένου, τότε χρειάζεται ακόμη μεγαλύτερη προσοχή. Όσοι νομίζουν οτι δεν είναι στις πρώτες προτιμήσεις σας, θα φροντίσουν να το δείξουν με λιγότερο άμεσο τρόπο. Αυτό θα επηρεάσει σίγουρα την πρόοδο των εργασιών (αδιαφορία, ήπιο σαμποτάζ, κτλ).

  1. Δεν ανακατευόμαστε στις δουλειές του άλλου!

Όσο τελειομανείς και αν είμαστε, όσο εργασιομανείς και «δουλευταράδες», πάλι είναι απαραίτητο να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά! Το να είστε «πολύ καλοί» σε ένα εργασιακό περιβάλλον, δεν είναι μόνο καλό! Είναι και κακό! Οι ζήλειες, οι τρικλοποδιές, τα «σούσουρα» κτλ, δε θα αργήσουν να εμφανιστούν. Τι μπορούμε να κάνουμε; Εδώ μπορούμε λίγα πράγματα καθώς ως γνωστόν, haters will hate. Το μόνο που γίνεται είναι να μην αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες που εμπίπτουν σε αρμοδιότητες άλλων. Εκτός αν μας ζητηθεί βοήθεια. Αυτή η βοήθεια, είναι καλό να κοινοποιηθεί στον προϊστάμενο διακριτικά, πχ με ένα email. Τέλος, δε χρειάζεται να ακούμε λεπτομερώς σκέψεις άλλων συναδέλφων για projects κτλ. Όταν πάνε να μας αναλύσουν κάτι…κάτι μας έτυχε και πρέπει να φύγουμε! Μεθαύριο, μπορεί να κατηγορηθούμε οτι «κλέψαμε ιδέα»!

Φωτό από: LaraNet

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης
Show Buttons
Hide Buttons