ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΕΠΙΤΥΧΙΑ - ΒΑΣΩ ΦΑΤΟΥΡΟΥ_THINK BIG-Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ LEADING THINKER ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ FB

Think Big: Ο δρόμος για μια Leading Thinker επιχείρηση

Post by: 21/09/2014 0 comments

Η ελληνική αγορά τα τελευταία 6 χρόνια αντιμετωπίζει σοβαρότατες οικονομικές προκλήσεις, που έχουν διαμορφώσει τη σημερινή κατάσταση πολιτικά και κοινωνικά. Πολλές επιχειρήσεις έχουν εξαφανιστεί από το χάρτη, κάποιες άλλες με μεγάλες προσπάθειες προσπαθούν να επιβιώσουν, ενώ άλλες αρκετά θαρραλέες, κάνουν τα πρώτα τους βήματα σε αυτό το οικονομικό ναρκοπέδιο.

Με δεδομένες αυτές τις συνθήκες, σχεδόν επιβάλλεται, αξιοποιώντας το σκεπτικό του «νικητή» που δεν παραδίνεται ούτε υποχωρεί, να θέτουμε το μυαλό μας σε συνεχή κίνηση, ψάχνοντας τρόπους και λειτουργίες εν δυνάμει ικανές να μας θέσουν εκτός τέλματος και να προκαλέσουν την πρόοδο και την εξέλιξη.

Ένας από αυτούς τους τρόπους, είναι το Think Big, που αποτελεί μια ουσιαστική και μακροπρόθεσμη επιχειρηματική μεθοδολογία. Κατά συνέπεια, σκοπός του άρθρου αυτού είναι να προτείνει μια άλλη επιχειρησιακή ματιά, πέραν από αυτή που έχει καθιερωθεί στην ελληνική αγορά: Τη συμπεριφορά ως Leading Thinker. Κοινώς, μέσα από τις παρακάτω αναφορές, επιδιώκεται να αναδειχτούν τα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει μια εταιρία, ώστε να κάνει κτήμα της τη φιλοσοφία των ηγετών, εκείνη των μεγαλόπνοων σχεδίων.

Γιατί το Think Small δεν «αρκεί»;

Καταρχήν, είναι θεμιτό να ορίσουμε το Think Small. Πρόκειται για την παγιωμένη ελληνική τακτική να δοκιμάζει πεπατημένες οδούς, που όμως έχουν εδώ και πολλά χρόνια κορεστεί. Το αποτέλεσμα αυτού είναι είτε να επιβιώνουν με χαμηλά κέρδη, καλύπτοντας τις «προς το ζην» ανάγκες, είτε να αποκτούν καταλόγους χρεών, φτάνοντας κάποια στιγμή στη χρεοκοπία.

Στις χειρότερες εκφάνσεις τους, οι σύγχρονες επιχειρησιακές τακτικές – με βάθος χρόνου τις δύο τελευταίες δεκαετίες – χαρακτηρίζονται από μια ακραία εξάντληση πόρων και επενδύσεων στο βωμό του βραχυπρόθεσμου κέρδους. Για να μπορέσει όμως ένας οργανισμός να κρατηθεί ακέραιος και υγιής στην αγορά, ειδικά με τις παρούσες αγοραστικές συνθήκες, χρειάζεται η υιοθέτηση μιας μακροπρόθεσμης πολιτικής – εδώ έρχεται με τη σειρά της η πρόταση του Think Big.

Τι είναι το Think Big και σε ποιους απευθύνεται;

Ο εμπλουτισμός του Corporation Thinking προς μια κατεύθυνση βάθους χρόνου και ηγετικής υφής, είναι μια εναλλακτική πρόταση που απευθύνεται κυρίως σε επιχειρήσεις που δεν είναι υποτελείς σε χρέη και έχουν ένα επαρκές κεφάλαιο, που επιθυμούν να το αξιοποιήσουν σε μακροπρόθεσμα και σταθερά οφέλη. Αλλά και σε εταιρίες που γεννιούνται τώρα, ώστε να πατήσουν εξαρχής σε μια βάση χαρακτηριστικών, που στο μέλλον –με την επιφύλαξη πάντα κάθε ευμετάβλητου συντελεστή- θα τους καθιερώσει σε Leading Thinkers.

Το εκτόπισμα μιας επιχείρησης που σκέφτεται και δρα ως Ηγέτης μπορεί να τραντάξει την αγοραστική πραγματικότητα, ακόμα και να την ορίσει, λειτουργώντας ως πρότυπο για άλλους οργανισμούς. Ένας Leading Thinker διέπεται κυρίως από φιλοσοφία μακροπρόθεσμων κερδών, κινείται βάσει μεθοδολογίας και όχι τυχαίων τακτικών και κυνηγά την πρωτοπορία και την ποιοτική διαφορά.

Ποια η εφικτότητα μιας τέτοιας μετάβασης;

Το ThinkBig αποτελεί μια φιλοσοφία οράματος και καινοτομίας, που λείπει από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Το γρήγορο χρήμα αποτελεί, συνήθως ατράνταχτο δέλεαρ για το μέσο Έλληνα επιχειρηματία. Η αγορά όμως πλέον φωνάζει για μια επιτακτική ανάγκη για καινοτόμες αγοραστικές προτάσεις και πρωτοτυπία στην εταιρική φιλοσοφία.

Η μετάβαση από το Think Small στο Think Big, πρόκειται σαφώς για μια μετάβαση δύσκολη, και σταδιακή. Δεν είναι το κεφάλαιο που μπορεί να επισπεύσει τη διαδικασία, καθώς η ίδια ραχοκοκαλιά αυτής της μεθοδολογίας απαιτεί χρόνο και συνέπεια για να ευοδώσει. Όταν επιτευχθεί το πέρασμα στο καινούριο αυτό σκεπτικό, θα προκύψει και η καινοτομία, που τόσο εκλείπει από το σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον της Ελλάδας.

Τα όπλα ενός Leading Thinker

Για να προκύψει τούτη η μετάβαση και να γίνει μια εταιρία Leading Thinker, υπάρχει μια σειρά βημάτων, που αποτελούν τους σύμμαχους της για το σχεδιασμό μεγαλόπνοων σχεδίων. Πρόκειται για εργαλεία που ανάλογα με τον τρόπο χειρισμού τους, μπορούν να αλλάξουν την υφή μιας επιχείρησης εσωτερικά και εξωτερικά.

Ο λόγος για το Marketing, το Ανθρώπινο Δυναμικό, τη Τεχνογνωσία, τη Δημιουργικότητα και το Design, τομείς που οι περισσότερες εταιρίες θεωρούν πως κατέχουν ικανοποιητικά, συνήθως όμως στην πράξη αφήνουν πολλούς καρπούς τους ανεκμετάλλευτους.

Συμπερασματικά, η εικόνα των σύγχρονων ελληνικών οργανισμών έχει ανάγκη από καινοτόμες φιλοσοφίες και ροπή προς εξυγίανση ενδοεταιρικών δεσμών/ εξωεταιρικών προοπτικών. Η εναλλακτική πρόταση, κόντρα στην εξάντληση σημερινών οφελών, ακούει στο όνομα του Think Big, δοκιμασμένο χρόνια στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού, ευπρόσδεκτο να γίνει κτήμα και της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Φωτό από: www.freedigitalphotos.net

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης
Show Buttons
Hide Buttons