ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΣΧΕΣΕΙΣ

Πριγκίπισσα Νταϊάνα, το Fashion Icon των 80’s.

Post by: 10/10/2021 0 comments

Με αφορμή τα γενέθλια της πριγκίπισσας Νταϊάνα, στη 1 Ιουλίου, ολοκληρώνουμε το αφιέρωμα στην αδικοχαμένη πριγκίπισσα, που έγινε είδωλο της Μόδας. Ο Τύπος αναζητούσε συνεχώς για να δημοσιεύσει νέες εμφανίσεις της γιατί το κοινό, πριν τα social media, δεν την χόρταινε ποτέ.

Από τον αρχικό χαρακτηρισμό «Shy Di», η ντροπαλή Νταϊάνα, που φορούσε καρώ πουλόβερ, γαλότσες και περπατούσε με σκυμμένο το κεφάλι, η πριγκίπισσα μεταμορφώθηκε σε παγκόσμιο είδωλο της Μόδας.

Η πρώτη της δημόσια εμφάνιση, την εποχή που ήταν αρραβωνιασμένη, κρατώντας ένα παιδί στην αγκαλιά και φορώντας ένα φλοράλ διαφανές φόρεμα που άφηνε να φανούν τα μακριά της πόδια, προκάλεσε σκάνδαλο. Το σμαραγδένιο δαχτυλίδι του αρραβώνα της έκανε το γύρο του κόσμου. Το 1982, τα media της έδωσαν τον χαρακτηρισμό «Βασίλισσα της Καρδιάς μας».

Η Νταϊάνα είχε δημιουργήσει το δικό της βασιλικό στυλ, εφάμιλλο με αυτό των Ώντρεϊ Χέπμπουρν, Γκρέης Κέλλυ και Τζάκι Ωνάσης. Όσα δεν είπε με λόγια, τα εξέφρασε με τις εμφανίσεις της.

Κάθε της εμφάνιση έλεγε και μια ιστορία. Ας πούμε, στην αναγγελία των αρραβώνων της, τότε που ο Κάρολος είχε πει την περίφημη άκομψη φράση: «ό,τι κι αν σημαίνει η αγάπη», η Νταϊάνα φορούσε ταγιέρ σε χρώμα ρόγιαλ μπλε, πουκάμισο με φρου-φρου και κρατούσε μαύρο κλατς. Οι ρεπόρτερ, είχαν χαρακτηρίσει το στυλ της αριστοκρατικό, ωραίο και καλοβαλμένο. Αυτό ήταν το στυλ της την εποχή του φλερτ με τον πρίγκιπα Κάρολο, εκπροσωπούσε το συντηρητικό στυλ της ανώτερης τάξης.

Από τα ρούχα με τα συντηρητικά πουά των πρώτων ετών και τα φλοράλ Λίμπερτι, πέρασε στη λάμψη των σταρ, κάνοντας εμφανίσεις με ρούχα της Κάθρην Γουόκερ και του Μπρους Όλντφιλντ, που συμπλήρωνε με τσάντες Ντιόρ, ταγιέρ Σανέλ, τουαλέτες Βερσάτσε. Τα παπούτσια Jimmy Choo, τα flat Tod’s και οι γόβες σε ουδέτερο χρώμα, είχαν την υπογραφή της επιλογής της, πράγμα που έκανε τις μάρκες διάσημες στις fashionista και best sellers. Στο λαιμό η πριγκίπισσα φορούσε τσόκερ από μαργαριτάρια και χαρακτηριστικό των εμφανίσεών της ήταν οι μαύρες διαφανείς κάλτσες.

Στη φάση της ζωής της, όπου ακόμα ο γάμος της ήταν ανέφελος, το στυλ της απαιτούσε να εκφράζει μια πριγκίπισσα 18 ετών. Τα ρούχα της δήλωναν μια αθωότητα και μια ανωριμότητα με τα πουά ρούχα και τα μεγάλα καπέλα, τις ροζ εμφανίσεις και τις φλοράλ επιλογές. Όσο όμορφα και ονειρικά ρούχα διάλεγε για τις εμφανίσεις της, τόσο, αντίθετα, η ζωή της έπαιρνε δυσάρεστη τροπή, γεμάτη μοναξιά, διατροφικές διαταραχές και τις υποψίες για το ρόλο της Καμίλλα Πάρκερ-Μπόουλς, πράγματα που έφερναν σε δύσκολη θέση τη βασιλική οικογένεια. Ενώ η ζωή της γινόταν εφιάλτης, αντίθετα, τα ρούχα της είχαν κάτι το παραμυθένιο. Σιγά-σιγά, θα έχανε την βελούδινη απαλότητα για να κερδίσει δύναμη και αυτοπεποίθηση.

Στο δεύτερο μέρος της δεκαετίας του ‘80, οι ρωγμές στο γάμο της με τον πρίγκιπα Κάρολο άρχισαν να διαδίδονται, σε συνδυασμό με ιστορίες απιστίας και διάστασης στη ζωή τους. Τότε, η Νταϊάνα κατάλαβε ότι μπορεί μεν να την κυνηγούσαν οι παπαράτσι, αλλά θα μπορούσε και η ίδια να τους χρησιμοποιήσει για να αφηγηθεί τη δική της πλευρά της ιστορίας.

Τα ταγιέρ της έγιναν η δύναμη που ασκούσε στα media. Όταν, το 1992, επισκέφθηκε το Τατζ Μαχάλ, στάθηκε και φωτογραφήθηκε μόνη, κομψή και θλιμμένη, στέλνοντας μήνυμα σε εκατομμύρια θαυμαστές της για την ερωτική της ζωή, αφού ο ναός αυτός συμβολίζει την αγάπη. Η θλιμμένη φωτογραφία ήταν και ένα σιωπηρό χτύπημα στον πόλεμο κατά του συζύγου της. Μερικά από τα ταγιέρ της που εξέφραζαν δύναμη, ήταν και το ροζ-μωβ ταγιέρ που φόρεσε στο Ascot το 1990 και το άσπρο-μπλε ταγιέρ με το οποίο εμφανίστηκε το 1992, στην περιοδεία της Αιγύπτου.

Προς το τέλος του γάμου της, θα εμφανιστεί με ταγιέρ σε στυλ ανδρόγυνο, καταδεικνύοντας την ανεξαρτησία που έχτιζε με τα χρόνια. Όπως δήλωσε αργότερα: «Ξέρω να κάνω αυτή τη δουλειά, καλύτερα μόνη μου.»

Την άνοιξη του 1991, η πριγκίπισσα Νταϊάνα ζήτησε από τον δημοσιογράφο Άντριου Μόρτον, να γράψει την ιστορία της ζωής της ως Πριγκίπισσα της Ουαλίας. Το βιβλίο, μετέτρεψε την Νταϊάνα από θύμα σε νικητή. Η γκαρνταρόμπα της, που ως εκείνη τη στιγμή συμβόλιζε την κυνηγημένη, τώρα συμβόλιζε την κυνηγό, τη μοιραία γυναίκα από μόνη της, ερωτική και προκλητική.

Ένα τέτοιο παράδειγμα, υπήρξε η κόκκινη τουαλέτα το 1992 με τους ώμους έξω σε μια κινηματογραφική πρεμιέρα ή και η μαύρη μεταξωτή τουαλέτα γνωστή και ως «Φόρεμα της εκδίκησης», το οποίο φόρεσε σε ένα γκάρντεν πάρτυ η Νταϊάνα το 1994. Ήταν την ημέρα που ο πρίγκιπας Κάρολος, σε μια συνέντευξή του, ομολόγησε δημόσια ότι διατηρούσε σχέση με την Καμίλλα Πάρκερ-Μπόουλς. Με τέτοιο σέξι φόρεμα, με τους ώμους έξω, η Νταϊάνα παρουσίαζε στο κοινό τη νέα της σεξουαλικότητα, σε συνδυασμό με την οργή για αυτό που δεν της προσέφερε ο σύζυγός της.

Το 1992, ο Κάρολος και η Νταϊάνα χώρισαν, ενώ το 1996 ήρθε και η τελική συμφωνία για το διαζύγιό τους. Η παλιά Νταϊάνα έπαψε να υπάρχει και μια καινούργια αναδύθηκε, διαλέγοντας δραματικό στιλ εμφάνισης με ρούχα μαύρα (αρχικά λόγω του πένθους της διάλυσης του γάμου της) αλλά, μετά, και κόκκινα και άλλα αισιόδοξα χρώματα, δείγματα της νέας της αυτοπεποίθησης.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής της ως μέλος της βασιλικής οικογένειας, έσπασε το πρωτόκολλο και δεν φορούσε γάντια, για να μπορεί να χαιρετάει με χειραψία τα πλήθη που πήγαιναν να της μιλήσουν.

Ήταν και η πρώτη γαλαζοαίματη που τόλμησε να φορέσει παντελόνια σε βραδινή εκδήλωση.

Στα πλαίσια του φιλανθρωπικού της έργου, δημοπράτησε 79 από τις τουαλέτες της για να χρηματοδοτήσει τους σκοπούς του αγώνα κατά του AIDS και του καρκίνου.

Δυστυχώς, πολύ σύντομα ήρθε το αυτοκινητιστικό ατύχημα πού της πήρε τη ζωή, επειδή οι παπαράτσι κυνηγούσαν να κλέψουν ένα στιγμιότυπο του παγκόσμιου ειδώλου. Όπως με πικρία εξέφρασε σε μια ομιλία του αργότερα ο αδελφός της, Λόρδος Σπένσερ, η γυναίκα που έφερε το όνομα της Θεάς του Πολέμου (Νταϊάνα = Άρτεμις, η κυνηγός),ήταν η πιο κυνηγημένη γυναίκα του τέλους του 20ου αιώνα.

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης
Show Buttons
Hide Buttons