ΜΑΜΑΔΕΣ

Πώς θα μάθουν τα παιδιά σου να αγαπάνε το καλό φαγητό;

Post by: 11/03/2018 0 comments

Από τις μεγαλύτερες αγωνίες όλων των μαμάδων όλων των εποχών ήταν και είναι το φαγητό των παιδιών τους. Έφαγε, ήταν αρκετό, ήταν υγιεινό, αχ δεν τρώει, «έλα να φας το αυγό σου». Το έχουμε όλοι ζήσει είτε ως παιδιά ή πλέον ως γονείς.

Χρειάζεται ψυχραιμία, κοινή λογική και καλή προετοιμασία. Η σωστή διατροφή και οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες είναι κάτι που ξεκινάει από πολύ νωρίς και μας ακολουθεί για μια ζωή. Το σημαντικό είναι να μάθουμε να τρώμε σωστά και όχι απαραίτητα πολύ!

  1. Κάντε ένα πρόγραμμα. Κάθε 3-4 ώρες, 3 γεύματα, 2 σνακ και πολλά υγρά. Όταν φεύγουμε από το σπίτι, φροντίζω και, ανάλογα με τον καιρό, να έχω σε ένα ψυγειάκι ή σε μια ισοθερμική τσαντούλα, καρότα, αγγουράκια, γιαούρτι, φρούτα και νερό. Έτσι, δεν ξεμένουμε ποτέ από κάποιο σνακ.
  2. Προσπαθώ να συγκρατούμαι και να μη σχολιάζω. Όσο και αν θέλω, προσπαθώ να μην τα κυνηγάω από πίσω και να μη λέω όλη την ώρα «Φάε», «Έλα να φας το αυγό σου», «Δεν έφαγες αρκετά». Τις περισσότερες φορές η πίεση έχει το αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα.
  3. Χρησιμοποιείστε ντιπ και σάλτες ή κάθε μορφής κεφτεδάκια. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Εάν δεν τρώνε εύκολα λαχανικά ή φρούτα, βρείτε εναλλακτικούς τρόπους. Συνοδέψτε τα με κάποιο ντιπ ή σάλτσα. Γιαούρτι με μυρωδικά, μέλι, χούμους. Μετατρέψτε τα λαχανικά σε νόστιμα κεφτεδάκια. Κάντε τα πουρέ ή βελουτέ σούπα.
  4. Προγραμματίστε τα δείπνα. Αν είναι δύσκολο να προγραμματίσετε για όλη την εβδομάδα, προσπαθήστε τουλάχιστον για 2-3 μέρες. Φτιάξτε εύκολα γεύματα που μπορείτε να φυλάξετε στο ψυγείο ή στην κατάψυξη και βγάλτε τα όταν τα χρειάζεστε. Π.χ. ζυμώστε μπιφτέκια και καταψύξτε τα, ετοιμάστε πίτες σε ταψάκια και φυλάξτε τις στην κατάψυξη, αλμυρά μάφιν, κλπ.
  5. Ξεκινήστε νέες τροφές με αργό ρυθμό. Οι νέες γεύσεις θέλουν το χρόνο τους. Μην ενσωματώνετε νέες γεύσεις στο μενού πολλές μαζί. Μπορεί να χρειαστεί να επαναλάβετε έως και 10 φορές για να καταλήξετε αν τους αρέσει κάτι ή όχι.
  6. Μειώστε τα διαθέσιμα ανθυγιεινά σνακ στο σπίτι. Δεν είναι σίγουρα εφικτό να εξαφανίσουμε από τη διατροφή μας το ανθυγιεινό ή λιγότερο υγιεινό σνακ. Σίγουρα όμως μπορούμε να το ελαττώσουμε στο ελάχιστο. Αν δεν έχετε στο σπίτι μπισκότα, πατατάκια, σοκολάτες, σοκοφρέτες θα γλιτώσετε πολλή γκρίνια και κλάμα. Όπου μπορείτε, φτιάξτε μόνοι σας την υγιεινή εκδοχή (σπιτικό ποπ κορν, σπιτικά πατατάκια, δικά σας μπισκότα, τσουρέκια).
  7. Χρήστε τους βοηθούς σεφ. Ζητήστε τη βοήθειά τους για να φτιάξετε ένα κέικ. Δώστε τους ένα κομμάτι ζύμη να ζυμώσουν και να φτιάξουν τη δική τους πίτσα. Φτιάξτε σπιτικά μπισκότα και πλάστε σχεδιάκια και ζωάκια. Ζυγίστε και μετρήστε υλικά, μυρίστε, γευτείτε και μάθετε μυρωδικά και μπαχαρικά. Θα είναι πολύ πιο δεκτικά στο να δοκιμάσουν κάτι που έφτιαξαν τα ίδια.
  8. Να είστε μοντέλο συμπεριφοράς. Τα παιδιά αντιγράφουν συμπεριφορές και συνήθειες. Εάν δεν έχετε μια υγιή σχέση με το φαγητό, εάν κάνετε συνέχεια δίαιτα, αν το χρησιμοποιείτε ως μέτρο πίεσης ή ανταμοιβής δίνετε λάθος μηνύματα. Δεν εκβιάζουμε και δεν δωροδοκούμε χρησιμοποιώντας το φαγητό ή το αγαπημένο τους σνακ.
  9. Να περνάτε καλά τρώγοντας. Το φαγητό πρέπει να είναι ευχαρίστηση, οικογενειακή στιγμή ευτυχίας, μέσο και όχι σκοπός. Κάντε πικ νικ στο σαλόνι σας ή στη βεράντα σας με μεζεδάκια, οργανώστε βραδιά σπιτικής πίτσας με ταινία ή απόγευμα επιτραπέζιων παιχνιδιών με ποπ κορν και μίνι σάντουιτς που φτιάξατε μόνοι σας.
  10. Επιτρέψτε παρασπονδίες και μην είστε απόλυτοι. Το απαγορευμένο τραβάει σαν μαγνήτης. Μία στο τόσο μπορούμε να έχουμε κάτι έτοιμο, κάτι πιο γλυκό. Δε θα είναι καθημερινό, θα είναι εν γνώσει όλων ότι είναι η εξαίρεση. Μια Κυριακή που βγήκατε για κρέπες έξω, που πήρατε πατατάκια στο σινεμά ή στο γήπεδο, ένα πάρτι γενεθλίων που φάγατε λίγο παραπάνω τούρτα.

Φωτό από: Busy Parents’ Guide

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης
Show Buttons
Hide Buttons