ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Αυτοί είναι οι 4 τύποι συναδέλφων που μας εκνευρίζουν στο γραφείο.

Post by: 23/11/2021 0 comments

Οι περισσότεροι από εμάς στον εργασιακό μας χώρο σχετιζόμαστε με άτομα τα οποία κάνουν ακόμα πιο δύσκολο το ήδη δύστροπο ή πληκτικό περιβάλλον στο οποίο περνάμε ένα μεγάλο μέρος της μέρας μας, προκειμένου να βγάλουμε τα προς το ζην. Πριν αποτρελαθούμε ή παραιτηθούμε από τη δουλειά που δεν αντέχουμε οικονομικά να παρατήσουμε, ο Dr. Rick Kirschner (ομιλητής, communication coach και συγγραφέας του βιβλίου «Dealing with People You Can’t Stand») εξηγεί κάποιες από τις συμπεριφορές κακών συνεργατών και πως θα μπορέσουμε να τις αντιμετωπίσουμε.

Ο καταπιεστικός τύπος.

Αυτός είναι ο συνεργάτης που είναι απαιτητικός, κακότροπος, ανυπόμονος και με μυαλό που δεν δουλεύει σαν αερόστατο (κοινώς, στενόμυαλος). Επιπλέον, αυτός ο συνάδελφος εμμένει σε όλα όσα εκείνος ξέρει και θέλει να κάνει με τον δικό του τρόπο, σε κάθε περίπτωση. Επειδή αυτές οι συμπεριφορές θεωρούνται ασεβείς και απροσάρμοστες, συχνά ερχόμαστε σε αντίθεση με αυτούς τους τύπους ανθρώπων.

Ο αρνητικός τύπος.

Αυτός ο τύπος ατόμου έχει πάντα μια εξήγηση γιατί η ιδέα σου δεν πρόκειται να εφαρμοστεί στην πράξη, θυμώνει αλλά δεν θα πει ποτέ γιατί και επιπλέον γκρινιάζει και δυσανασχετεί διαρκώς. Συχνά η συμπεριφορά τους μετατρέπεται σε αρνητική, από τον φόβο τους μήπως πέσουν σε λάθη. Αυτό όμως δεν τους δικαιολογεί για τον αντίκτυπο που αφήνουν στους γύρω τους, αφού όλοι θέλουμε να εργαζόμαστε με άτομα που είναι αισιόδοξα, χαρούμενα και συνεργάσιμα.

Ο αποδιοργανωτικός τύπος.

Αυτοί οι άνθρωποι μεταφέρουν τα προσωπικά τους ζητήματα στο γραφείο, μιλάνε δυνατά στο τηλέφωνο, φλυαρούν αδιάκοπα για θέματα που δεν γνωρίζουν καν και δημιουργούν έναν διαρκή σαματά. Πολλές φορές αυτός ο συνεργάτης εμφανίζεται και ως ο νταής του γραφείου, υποστηρίζει ο Kirschner. Αυτές οι συμπεριφορές είναι προβληματικές, επειδή τα άτομα σε έναν εργασιακό χώρο δεν μπορούν να διαχειριστούν τη βαβούρα που προκαλεί ένα άτομο που λειτουργεί κυκλοθυμικά και μιλάει για πράγματα που δεν κατέχει καν.

Ο ανούσιος τύπος.

Ο ανούσιος συνεργάτης λέει σε όλα ναι και στο τέλος δεν καταφέρνει να φέρει τίποτα εις πέρας. Ενώ κανονικά προσπαθεί να ενταχθεί σε ομάδες, οι άνθρωποι γύρω του βρίσκουν συχνά την αστάθεια του ενοχλητική, μιας που συνήθως δεν λαμβάνει δράση, αλλά περιμένει από τους άλλους να του υποδείξουν τι πρέπει να κάνει.

Και τώρα που βρήκαμε τους τέσσερις τύπους κακών συνεργατών, πρέπει να ανακαλύψουμε τρόπους να τους αντιμετωπίσουμε.

Επαναπρογραμματισμός της νοοτροπίας μας.

Οι καυγάδες με κάποιον συνεργάτη που ανήκει στους παραπάνω τύπους το μοναδικό πράγμα που μπορεί να δημιουργήσει είναι επιπλέον εμπόδια συνεννόησης. Το στρες που δημιουργούν οι εντάσεις μας κάνει να προκαλούμε περισσότερο και να προκαλούμαστε και όλο αυτό δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο. Αντί να καταλήξουμε για μια ακόμη φορά στο γεγονός ότι ο συνεργάτης μας είναι απερίσκεπτος, πρέπει να βρούμε αυτό που μας οδηγεί σε αυτή την διαπίστωση. Οι άνθρωποι κάνουν άσχημα πράγματα για λόγους που θεωρούν καλούς, λέει ο Kirschner. Για παράδειγμα, ο συνεργάτης που μας ασκεί ψυχολογική πίεση δεν θα σταματήσει ποτέ να το κάνει αυτό, πιθανώς γιατί θεωρεί πως με αυτό τον τρόπο κάνει την ομάδα ή το έργο να πάει μπροστά. Πριν το βγάλουμε τον κακό της υπόθεσης, πρέπει να καταλάβουμε τα κίνητρά του.

Καθιέρωση των επιπέδων.

Κάτι το οποίο ονομάζεται και ανάμειξη, όπως ενημερώνει ο ειδικός. Η ανάμειξη έχει να κάνει με τη μείωση των διαφορών μεταξύ των ατόμων και την αποστολή μηνυμάτων που αφορούν στις ομοιότητες. Κανείς δεν πρόκειται να συνεργαστεί με κάποιον που του φαίνεται εκ διαμέτρου αντίθετος. Με άλλα λόγια, χρειάζεται η αναγνώριση των καλών προθέσεων και να σταλούν τα απαραίτητα μηνύματα μεταξύ των ατόμων.

Ανακατεύθυνση.

Τώρα που έχουμε καθιερώσει τα επίπεδα επικοινωνίας και έχει επιτευχθεί η ανταλλαγή των σωστών μηνυμάτων, μπορούμε να πάμε την κουβέντα όπου εμείς επιθυμούμε. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να γίνει αυτό είναι να σπάσουμε τα δεσμά με ότι δεν χρειαζόμαστε και να δημιουργήσουμε μια νέα σύνδεση με ό,τι μας είναι απαραίτητο. Με ευθύτητα και καλές προθέσεις, μπορούμε πλέον να μιλήσουμε στο συνεργάτη για την άσχημη συμπεριφορά του και πόσο αυτή δεν ταιριάζει με το σύνολο της ύπαρξης του. Στη συνέχεια μπορούμε να αναφέρουμε πως θα θέλαμε να είναι, σαν να είναι ήδη έτσι. Οι άνθρωποι πιο συχνά απ’ όσο νομίζουμε προσπαθούν να μεταπηδήσουν στην καλύτερη έκδοση του εαυτού τους που τους έχουμε περιγράψει, φτάνει αυτό να γίνει με το σωστό τρόπο.

Πηγή: eirinika.gr

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης
Show Buttons
Hide Buttons