XEKINHMA-EPIXEIRISHS

12 συμβουλές για να πετύχεις στο ξεκίνημα μιας επιχείρησης.

Ο στόχος του άρθρου μου είναι να δώσω κατευθύνσεις σε κάθε επίδοξο επιχειρηματία, συμβουλές δοκιμασμένες στην πραγματικότητα της ζωής, που πιστεύω ότι θα βοηθήσουν κάθε άνθρωπο που σκέπτεται να ξεκινήσει μια επιχείρηση.

1. Σκέψου το μέλλον, τι θα συμβεί, πώς θα διαμορφωθεί το κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον σε σχέση με τη δουλειά που θέλεις να κάνεις. Το μέλλον πρέπει να το δεις από πολλές σκοπιές. Υπάρχει το πιθανό μέλλον (οι υποθέσεις που θα κάνεις για την κοινωνία και την οικονομία, τις καταναλωτικές τάσεις, κλπ), υπάρχει το μέλλον έκπληξη, the Black Swan, (τα καλύτερα ή τα χειρότερα πράγματα που μπορεί να συμβούν), υπάρχει το επιθυμητό μέλλον (το όνειρο, το όραμα που έχεις), υπάρχει το σχεδιασμένο μέλλον (η στρατηγική που έχεις καταρτίσει και θέλεις να εκτελέσεις). Όλες αυτές οι σκέψεις θα σε βοηθήσουν να φτιάξεις το μέλλον της δικής σου επιχείρησης. Η μελέτη σου πρέπει να καταλήξει ότι θα προσφέρεις αυτό που θέλουν οι άνθρωποι να αγοράσουν, όχι απλά αυτό που έχεις εσύ να πουλήσεις.

2. Βεβαιώσου ότι έχεις αγάπη και πάθος για την υπηρεσία που θα προσφέρεις ή το προϊόν που θα πουλάς. Μην κυνηγήσεις τη δουλειά που υπόσχεται περισσότερα λεφτά, αλλά τη δουλειά που αγαπάς πιο πολύ.

3. Κλείσε τα μάτια σου και ονειρέψου την εμφάνιση της εταιρίας σου και τη δική σου, στο περιβάλλον αυτό. Κοίταζε αντικειμενικά τις λεπτομέρειες. Το ντύσιμο, τα παπούτσια, το στιλ, τη γλώσσα του σώματος, το κούρεμα, το σουλούπι σου. Είναι η εμφάνισή σου σύμφωνη με τα πιθανά στερεότυπα ή τις προσδοκίες που έχουν οι πιθανοί πελάτες για τον επιχειρηματία, τον μάνατζερ του κλάδου που θα δραστηριοποιηθείς; Η εμφάνιση του αρχηγού δυσκολεύει ή διευκολύνει, σε όλα τα στάδια της δημιουργίας και ανάπτυξης μιας επιχείρησης. Σε κάποιους κλάδους, υπάρχει μια πιο κατάλληλη εμφάνιση. Έλεγξέ το.

4. Η τιμιότητα, η ευθύτητα, η ακεραιότητα, η νομιμότητα και η ειλικρίνεια είναι οι καλύτεροί σου σύμμαχοι, όταν αρχίζεις από χαμηλά μέχρι να φθάσεις στην κορυφή. Ακολουθώντας τις αρχές αυτές θα αποφύγεις λάθη, αγωνίες, καθυστερήσεις και θα συγκεντρωθείς στο κύριο έργο σου. Να δημιουργείς ευχαριστημένους πελάτες. Μην ξεφύγεις από τις αρχές αυτές και μην παρασυρθείς από πρόσκαιρες αρπαχτές που μπορεί να κάνουν κάποιοι ανταγωνιστές.

5. Ό, τι και αν κάνεις, χρησιμοποίησε την Τεχνολογία σαν σημαντικό εργαλείο. Βάλε στόχο να είσαι 12 μήνες μπροστά από τους ανταγωνιστές σου στη χρήση της Τεχνολογίας, από το ΑΙ μέχρι την πιο μικρή πληροφορία του Ίντερνετ και σε όλες τις εφαρμογές που αφορούν στην επιχείρησή σου και φρόντισε να έχεις στη διάθεση τους καλύτερους συνεργάτες και τον καλύτερο εξοπλισμό.

6. Συγκεντρώσου με φανατισμό στο Μάρκετινγκ και τη Διαφήμιση. Συνεργάσου με τους καλύτερους, μελέτα συνεχώς τον καταναλωτή σου και εξαντλητικά τον ανταγωνισμό σου. Σχεδίασε τις κινήσεις σου πολλούς μήνες πριν τις εκτελέσεις. Να είσαι πάντα θετικός και συνεπής.

7. Κάνε μια συνειδητή και ειλικρινή προσπάθεια να κερδίσεις την αγάπη και τον σεβασμό των πελατών σου. Βάλε την αγάπη και το σεβασμό των πελατών στο κέντρο της εταιρικής κουλτούρας. Μόνο η αγάπη των πελατών, χωρίς τον σεβασμό τους για την επιχείρηση και το προϊόν, δεν μπορεί να στηρίξει μακρόχρονα την επιχείρηση.

8. Δες, ονειρέψου, οραματίσου την επιχείρηση, αλλά και τον εαυτό σου σαν brand, ποιες ιδιότητες, ποιες αξίες, ποια χαρακτηριστικά πρέπει να αποπνέει η επιχείρηση, εσύ και οι συνεργάτες σου. Συγκέντρωσε τα βασικά σε ένα βιβλιαράκι που συνοψίζει την εταιρική κουλτούρα.

9. Να είσαι πάντα θετικός. Άφησε τις γκρίνιες και τις μεμψιμοιρίες στους άλλους. Υπάρχει τόση γκρίνια, άρνηση και κριτική, τόση υπερβολή προς την αρνητική πλευρά, που δεν χρειάζεται να προσθέσεις και εσύ τη δική σου. Αντίθετα, θα βρεις συμμάχους τους εργαζόμενους και τους πελάτες σου, όταν είσαι θετικός να ανανεωτικός στη δουλειά σου.

10. Κράτα πάντα το κόστος σου χαμηλά. Ψάχνε συνεχώς να βρεις τρόπους να ξοδεύεις λιγότερα λεφτά. Μάθε στους συνεργάτες σου να κάνουν οικονομία παντού.

11. Έλεγξε, τσέκαρε, μέτρησε τα πάντα. Θυμήσου τον Ντράκερ. Whatever gets measured, gets done. Μέτρησε τις πωλήσεις σου, το μικτό σου κέρδος, την απόδοση κάθε ανθρώπου σου, τις δαπάνες σου, το χρόνο απασχόλησης σε κάθε έργο, τα πάντα. Μην κρατάς επιβάτες, κάθε εργαζόμενος πρέπει να συμβάλλει στα έσοδα.

12.Βρες ένα καλό Coach και ένα εμπνευστικό Μέντορα και ζήτησέ τους να σε κάνουν καλύτερο. Ο ένας θα σε βοηθήσει να ισορροπήσεις τις απαιτήσεις της δουλειάς και να φέρεις περισσότερα και καλύτερα αποτελέσματα, χωρίς ψυχικά ή σωματικά τραύματα, οικογενειακά ή κοινωνικά προβλήματα.

Ο άλλος θα σε βοηθήσει να αναπτύξεις την προσωπικότητά σου, να χειριστείς συγκρούσεις και διλήμματα με σοφία και νηφαλιότητα, να προσφέρεις στην κοινωνία αυτό που πρέπει και να φτάσεις σε ένα υψηλό επίπεδο αυτοεκπλήρωσης. Συνολικά, θα φτάσεις σε ένα υψηλότερο επίπεδο πληρότητας, ισορροπία και ευτυχίας.

Εδώ τελειώνουν οι βασικές συμβουλές, αλλά δεν σταματάνε ποτέ οι ενέργειες που μπορείς να κάνεις για να πετύχει η επιχείρησή σου. Σκέφτομαι, πως ένα τρόπος να γίνεις καλύτερος στη δουλειά σου και να ανοίξεις τους ορίζοντές σου είναι τα ταξίδια. Αντί για τις συνηθισμένες σου διακοπές στο νησί, στο εξοχικό ή στο πολυτελές ξενοδοχείο, κάνε ταξίδια σε άλλες χώρες και παρακολούθησε συμπεριφορές, νεωτερισμούς, τάσεις, μεθοδολογίες και προσεγγίσεις που αφορούν στη δουλειά σου.

Θα συνιστούσα να ξεκινήσεις την πρώτη χρονιά από μικρές χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, όπως η Αυστρία, η Ελβετία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Δανία. Είναι χώρες με μικρή έκταση και πληθυσμό, χωρίς αξιόλογες φυσικές πηγές ή πόρους και όμως είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικές και σε σύγκριση με εμάς, πλούσιες. Δες πώς λειτουργούν στο χώρο της δουλειάς σου. Την επόμενη χρονιά πήγαινε να δεις 3-4 μεγάλες πόλεις στην Κίνα κα στην Ινδία και κάνε τις ίδιες παρατηρήσεις. Την άλλη χρονιά πήγαινε στη Β. Αμερική, αποφεύγοντας τις 4-5 πολύ μεγάλες πόλεις, αλλά βλέποντας μεγάλες πόλεις του αμέσως επόμενου μεγέθους, όπως το Σηάτλ, το Πόρτλαντ ή το Βανκούβερ στη Δύση, την Ατλάντα, το Ντάλλας και τη Νέα Ορλεάνη στο Νότο και τη Βοστώνη ή τη Μιννεάπολη ή το Τορόντο στα Βορειανατολικά. Υπάρχουν 50 τουλάχιστον πόλεις στη Β. Αμερική που έχουν ίση ή μεγαλύτερη οικονομική δραστηριότητα με την Αθήνα. Αλλά μην παρασυρθείς από το πώς λειτουργεί η Ν. Υόρκη. Είναι δεκάδες και ίσως εκατοντάδες φορές μεγαλύτερη από την Αθήνα οικονομικά, ¼ των κατοίκων της έχουν γεννηθεί σε άλλη χώρα και την επισκέπτονται κάθε χρόνο 60 εκατομμύρια τουρίστες.

Πιστεύω ότι με ταξίδια θα κερδίσεις μια βαθύτερη και σαφέστερη κατανόηση της δουλειάς σου και της ανανέωσης που πάντα χρειάζεται και θα γίνεις ένας δυνατός παίχτης σε όποιον κλάδο έχεις επιλέξει.

Φωτό από: https://depositphotos.com/gr/

Sign Up to Our Newsletter

Be the first to know the latest updates

follow on instagram popup image