Η τελευταία λέξη της επιχειρηματική μόδας είναι… start-up. Τι είναι τα start-ups; Start-up είναι οι συνεργασίες, ευκαιρίες ή επιχειρήσεις που δημιουργούνται με στόχο να πετύχουν γρήγορα. Έγιναν γνωστές γατί έκαναν πλούσιους σε μια νύχτα ορισμένους νέους που ανέπτυξαν μια ιδέα γύρω από το χώρο του ίντερνετ. Άλλες βέβαια απέτυχαν παταγωδώς. Σίγουρα είναι μία διέξοδος, ειδικά για τους φιλόδοξους νέους, χωρίς αυτό να αποκλείει τις υπόλοιπες ηλικίες.
Παρόλα αυτά όμως υπάρχει μια πολύ δημοφιλής στατιστική σύμφωνα με την οποία 9 στα 10 start-up έχουν άδοξο τέλος.
Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι που αποτυγχάνουν είναι:
- Οι ιδρυτές τους είναι στον κόσμο τους.
Πολλοί διαφορετικοί άνθρωποι ονειρεύονται να ξεκινήσουν ένα start up. Όλοι όμως έχουν κάτι κοινό: είναι παθιασμένοι με την ιδέα τους. Μάλιστα, πιστεύουν τόσο πολύ σε αυτό που θέλουν να κάνουν που μπορεί να ξεχάσουν τι πιστεύει ο υπόλοιπος, αληθινός κόσμος. Είναι τόσο συνεπαρμένοι από την ιδέα τους που ξεχνούν να ρωτήσουν τους άλλους τι γνώμη έχουν. Η λύση είναι να βρεις έναν αξιόπιστο μέντορα να σου πει μια δεύτερη γνώμη.
- Τα start–up αφορούν ιδέες και όχι προϊόντα.
Τα καλά πράγματα ξεκινούν από μία καλή ιδέα. Όμως, αν αυτές οι ιδέες δεν μεταμορφωθούν σε χειροπιαστά προϊόντα ή υπηρεσίες, τότε δεν θα γίνουν ποτέ αληθινές επιχειρήσεις. Η λύση είναι να σιγουρευτείς ότι η ιδέα σου μπορεί να εξελιχθεί σε ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία.
- Δεν έχουν στρατηγική.
Είναι άλλο πράγμα να έχεις μια καλή ιδέα και άλλο πράγμα να ξέρεις πώς θα την υλοποιήσεις. Χρειάζεται σχεδιασμός και οργάνωση στην παραγωγή, στην χρηματοδότηση, στο μάρκετινγκ… όλα αυτά είναι ένα σωρό παράμετροι που μπορούν να απογειώσουν ή να καταστρέψουν μια καλή ιδέα. Άρα, πριν, ξεκινήσεις κατάστρωσε τα σχέδιά σου και αναπροσάρμοσε τα βήματά σου ανάλογα με την πρόοδο που κάνεις.
- Δεν ξέρουν να αλλάζουν κατεύθυνση.
Όταν αξιολογείς την πρόοδο της ιδέας σου, υπάρχει περίπτωση να ανακαλύψεις ότι αυτό που αρχικά πίστευες, δεν βγαίνει… δεν πάει…
Σε αυτό το σημείο, έχεις δύο επιλογές…
Ή αλλάζεις κάτι ή παραβλέπεις τα στοιχεία και συνεχίζεις τον ίδιο δρόμο ελπίζοντας σε ένα θαύμα.
Αν και καμιά φορά γίνονται και θαύματα, αν δεν αλλάξεις κάτι είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αποτύχεις οικτρά.
Αν όμως δείξεις ευελιξία και αλλάξεις λίγο την κατεύθυνσή σου, μπορεί και να το σώσεις. Αν τι μη άλλο θα δείξεις ότι είσαι αρκετά έξυπνος να αντιληφθείς τις διορθώσεις που θα σε οδηγήσουν στην επιτυχία.
- Οι συνέταιροι δεν συμφωνούν.
Αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους που ένα start-up μπορεί να αποτύχει (βέβαια αυτός είναι ένας λόγος που κάνει πολλές συνεργασίες ή συνεταιρισμούς να αποτύχουν). Όπως και σε κάθε άλλη επιχειρηματική προσπάθεια, οι προσωπικότητες και τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που σχετίζονται με το εγχείρημα παίζουν ρόλο. Δεν είναι απαραίτητο να είστε φίλοι με τους συνεργάτες σου, αλλά πρέπει να υπάρχει κάποιου είδους χημεία που να σας οδηγεί σε κοινούς στόχους. Αν δεν τα πηγαίνετε καλά, τότε το start-up σας θα καταρρεύσει κάποια στιγμή εκ των έσω.
Φωτό από: get2growth.com