Ο κόσμος των επιχειρήσεων είναι αδιαμφισβήτητα ανδροκρατούμενος. Μία έρευνα, όμως, από το επενδυτικό κεφάλαιο First Round Capital, η οποία εξέτασε 300 εταιρίες και σχεδόν 600 ιδρυτές εταιριών, ανακάλυψε ότι τα start–up τα οποία είχαν στην ιδρυτική τους ομάδα κάποια γυναίκα, είχαν πολύ καλύτερες επιδόσεις από αυτά που ιδρύθηκαν αποκλειστικά από άντρες.
Η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Harvard Business Review, εξέτασε μια σειρά από κριτήρια, όπως είναι η ηλικία, το φύλο, το επίπεδο μόρφωσης, η προηγούμενη εμπειρία, σε μια προσπάθεια του First Round Capital να καταγράψει και να κατανοήσει καλύτερα, ποια start–up έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας, και άρα αξίζει να επενδύσουν τα χρήματά τους.
- Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα start–up που είχαν στην ιδρυτική τους ομάδα τουλάχιστον μία γυναίκα είχαν 63% καλύτερες επιδόσεις από αυτά που ιδρύθηκαν αποκλειστικά από άντρες. Μάλιστα, 3 από τα 10 καλύτερα start–ups στα οποία επένδυσε η First Capital, με βάση τα κέρδη που επέστρεψαν στους επενδυτές, είχαν στην ιδρυτική τους σύνθεση γυναίκες (ένα ποσοστό που ξεπερνά κατά πολύ το ποσοστό συμμετοχής των γυναικών στην ίδρυση start–up). Αυτή η ανακάλυψη, έρχεται να τονίσει πόσο σημαντική είναι η συμβολή των γυναικών στην επιχειρηματικότητα και πόσα πολλά μπορούν να κερδίσουν οι επιχειρήσεις από την μεγαλύτερη συμμετοχή των γυναικών σε αυτές.
- Μερικά επιπλέον ευρήματα αυτής της έρευνας είναι ότι, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των ιδρυτών start–ups είναι γύρω στα 40 έτη, αυτά που δημιουργήθηκαν από νεότερους ιδρυτές τα πήγαν καλύτερα από αυτά που ιδρύθηκαν από γηραιότερους. Ειδικά αυτοί που ήταν κάτω από 25 ετών, τα πήγαν 30% καλύτερα από τους υπόλοιπους.
- Επίσης, όσα start–ups είχαν στην ιδρυτική τους ομάδα άτομα που αποφοίτησαν από διεθνώς αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα, δηλαδή τα Πανεπιστήμια της Ivy League (Brown, Columbia, Cornell, Dartmouth, Harvard, Pennsylvania, Princeton και Yale), το Stanford και το MIT, τα πήγαν πολύ καλύτερα από τα υπόλοιπα.
- Το σίγουρο πάντως είναι ότι οι γυναίκες έχουν πολλά να προσφέρουν στην επιχειρηματικότητα και στα start–ups, γεγονός που ενισχύεται από την αυξητική τάση των γυναικών στο χώρο των νέων επιχειρήσεων. Αρκεί, το κλίμα των νέων επιχειρήσεων να υποστηρίζει το γυναικείο φύλο, έτσι ώστε οι γυναίκες να μην είναι απλά διακοσμητικά στοιχεία ή να υπάρχουν μόνο και μόνο για να ακολουθούνται οι τάσεις της αγοράς.
Φωτό από: www.businessinsider.com