ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ο έπαινος και η επιβράβευση κάνουν καλό στον εργαζόμενο!

Post by: 03/04/2018 0 comments

Οι εταιρίες που δημιουργούν ένα περιβάλλον με κίνητρα και επιβραβεύουν τη θετική συμπεριφορά προσελκύουν καλύτερα νέα στελέχη, έχουν υψηλό ηθικό, ακόμα και σε δύσκολες εποχές, όπως αυτή που διανύουμε και γενικά είναι πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Αν στείλετε το μήνυμα σε κάποιον ότι είναι ανίκανος, δεν πρόκειται να βελτιωθεί ποτέ. Αλλά, αν τον ενθαρρύνετε για τις προσπάθειές που κάνει, τότε θα δείτε ότι θα βάλει τα δυνατά του για να γίνει ακόμα καλύτερος. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ασκείτε κριτική αλλά πρέπει να το κάνετε με τέτοιο τρόπο, ώστε ο άλλος να μην χάνει την αυτοπεποίθησή του.

Η επιβράβευση δεν είναι απαραίτητο να είναι χρηματική. Τα χρήματα παίζουν κι αυτά το ρόλο τους αλλά δεν είναι ο μοναδικός τρόπος επιβράβευσης. Οι έρευνες έδειξαν ότι ο νούμερο 1 λόγος που οι εργαζόμενοι είναι δυσαρεστημένοι με την εταιρία τους είναι η αίσθηση ότι δεν αναγνωρίζονται οι προσπάθειές τους.

Είναι ξεκάθαρο λοιπόν ότι οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι ο σεβασμός, η εκτίμηση και η αναγνώριση έχουν την ίδια αξία με τις χρηματικές αμοιβές και τα bonus. Οι στατιστικές άλλωστε έχουν δείξει ότι οι εταιρίες που ακολουθούν τακτικές επαίνων και επιβράβευσης έχουν καλύτερες επιδόσεις από αυτές που δεν ακολουθούν παρόμοιες τακτικές.

Ποια είναι τα μυστικά της σωστής επιβράβευσης; (δώστε τα στον προϊστάμενό σας να τα μάθει).

Φροντίστε ο έπαινος να σας γίνει συνήθεια.

Μπορεί να έχετε ένα δύσκολο πρόγραμμα αλλά η επιβράβευση των εργαζομένων είναι πολύ σημαντική και πρέπει οπωσδήποτε να είναι στη καθημερινή σας ατζέντα. Χρειάζεστε το πολύ 10 λεπτά κάθε μέρα αλλά τα οφέλη είναι πολλά.

Να είστε ειλικρινής.

Επιβραβεύστε μόνο όταν υπάρχει λόγος. Οι εργαζόμενοι μπορούν εύκολα να αναγνωρίσουν κολακείες και γαλιφιές, με αποτέλεσμα να είναι καχύποπτοι και να πιστεύουν ότι «κάποιο λάκκο έχει η φάβα».

Να είστε συγκεκριμένοι.

Μην στέλνετε ένα προκατασκευασμένο ευχαριστήριο μήνυμα. Φροντίστε το μήνυμά σας να είναι συγκεκριμένο και προσωπικό. Οι εργαζόμενοι θα το εκτιμήσουν πολύ περισσότερο, ειδικά αν αναφέρει και το λόγο αυτού του επαίνου.

Δεν έχει σημασία μόνο τι θα πείτε αλλά και πώς θα το πείτε.

Δεν αντιδρούν όλοι οι άνθρωποι το ίδιο. Πολλοί λατρεύουν τη δημοσιότητα και τους αρέσουν οι δημόσιες επιβραβεύσεις. Άλλοι πάλι νιώθουν άβολα όταν είναι το κέντρο της προσοχής. Γνωρίστε λίγο καλύτερα τους υφισταμένους σας και προσαρμόστε τις επιβραβεύσεις σας στο χαρακτήρα του καθενός. Ο συνηθισμένος κανόνας πάντως λέει «επιπλήξτε κρυφά αλλά επιβραβεύστε δημόσια».

Όσο πιο έγκαιρα τόσο καλύτερα.

Μην αφήνετε να περάσει αρκετό χρονικό διάστημα από την επιτυχία μέχρι τον έπαινο. Ο ενθουσιασμός μπορεί να ξεθυμάνει.

Να είστε μονοσήμαντοι.

Όταν πηγαίνετε στο γραφείο κάποιου για να τον ευχαριστήσετε, κάντε μόνο αυτό. Μην αρχίζετε τη συζήτηση για άλλα θέματα γιατί έτσι μειώνετε την βαρύτητα και την αξία της επιβράβευσης.

Κάντε την επιβράβευση εταιρική πολιτική.

Ο έπαινος δεν πρέπει να είναι μόνο υπόθεση των ανώτερων στελεχών. Είναι καλό όλοι να συμμετέχουν ενεργά και να εκφράζουν την αναγνώρισή τους στα άλλα μέλη της ομάδας τους.

Ο έπαινος, η επιβράβευση και η ενθάρρυνση είναι καύσιμα υψηλών οκτανίων για την ψυχολογία κάθε εργαζόμενου. Όταν μας επαινούν, νιώθουμε μια εσωτερική δύναμη, ένα ζεστό, μαγικό συναίσθημα που μας κάνει να χαμογελάμε. Αυτή η δύναμη είναι που μας δίνει κουράγιο για να συνεχίσουμε.

Αν δεν ήταν σημαντικές αυτές οι στιγμές δεν θα υπήρχαν τα βραβεία, τα μετάλλια, οι αναμνηστικές πλακέτες και τα ευχαριστήρια σημειώματα. Όλα αυτά είναι σημαντικά πράγματα που σημαδεύουν καριέρες και μερικές φορές την ίδια μας τη ζωή. Για αυτό μην χάνετε ευκαιρία να λέτε ευχαριστώ και να αναγνωρίζετε τις προσπάθειες των εργαζομένων σας ή των υφισταμένων σας. Θα σας το ανταποδώσουν με ειλικρινή προσπάθεια, υψηλό ηθικό και νέο σθένος.

 

Φωτό από: Viễn Đông School

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης
Show Buttons
Hide Buttons