Ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά στη συνταγή μιας επιτυχημένης επιχείρησης είναι το όνομα. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι οι περισσότεροι δεν ξέρουν από πού να αρχίσουν την αναζήτηση μιας τόσο σοβαρής υπόθεσης. Το όνομα μιας επιχείρησης είναι κάτι που, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα συνοδεύει μια εταιρία για τα επόμενα τριάντα-σαράντα χρόνια. Άρα, χρειάζεται μελέτη, πολύ σκέψη και αρκετό ψάξιμο. Αυτός είναι ένας σύντομος οδηγός βήμα-βήμα, για να μπορέσεις να βρεις το τέλειο όνομα για τη νέα σου επιχείρηση.
Βήμα 1ο: Φτιάξε μια πρόχειρη λίστα ονομάτων.
Πάρε χαρτί και μολύβι και ξεκίνα να γράφεις ότι σου έρχεται στο μυαλό, κάνε δηλαδή ένα brain storming. Κατάγραψε οποιοδήποτε όνομα πιστεύεις ότι σχετίζεται με τον τομέα της επιχείρησής σου. Αν π.χ. ξεκινάς ένα γυμναστήριο, γράψε οτιδήποτε έχει σχέση με γυμναστική, άσκηση, υγεία, δύναμη, ευεξία, κτλ. Μόλις συμπληρώσεις αρκετά ονόματα (π.χ.100), ξεκίνα να σβήνεις αυτά που δεν σου αρέσουν.
Βήμα 2ο: άνοιξε ένα Λεξικό Συνωνύμων-Αντονύμων για τα ελληνικά ή ένα Thesaurus για τα αγγλικά ονόματα.
Πολλές φορές είναι δύσκολο να βρεις λέξεις που σχετίζονται με το αντικείμενο που θέλεις. Σε αυτή την περίπτωση, θα σε βοηθήσει πολύ ένα λεξικό συνωνύμων-αντωνύμων ή ένα Thesaurus. Μέσα σε λίγα λεπτά θα βρεις πολλές λέξεις που ούτε σου είχαν περάσει από το μυαλό, σχετικές με την γυμναστική.
Βήμα 3ο: να είσαι απλός.
Μην επιλέγεις ονόματα που είναι μεγάλα, πολύπλοκα και προφέρονται δύσκολα. Φρόντισε να είναι απλά, εύηχα, χωρίς δύσκολη ορθογραφία, παύλες ή σημεία στίξης. Όσο πιο εύκολο είναι να τα θυμάσαι, τόσο το καλύτερο. Οτιδήποτε δεν είναι απλό, το σβήνεις από τη λίστα σου.
Βήμα 4ο: σκέψου δημιουργικά.
Το όνομα της εταιρίας σου πρέπει να είναι μοναδικό και να μην θυμίζει καμία άλλη. Έτσι, θα ξεχωρίσεις από τους ανταγωνιστές, οι πελάτες θα σε θυμούνται ευκολότερα και θα σε βοηθήσει να αναπτύξεις την ταυτότητα της επιχείρησής σου. Προσπάθησε να βρεις ένα όνομα που αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία της επιχείρησής σου, που αντανακλά τα σχέδιά σου για το μέλλον. Κάνε μια δική σου σύνθετη λέξη ενώνοντας δύο διαφορετικές, άλλαξε την κατάληξη, βάλε ένα πρόθεμα, διατηρώντας πάντα τη συνάφεια με το αντικείμενο της επιχείρησής σου.
Βήμα 5ο: δες αν το όνομα που θέλεις είναι κατοχυρωμένο
Μόλις κάνεις το short list με τα ονόματα που πληρούν τις προδιαγραφές σου, ερεύνησε αν είναι διαθέσιμα, τόσο σαν εμπορικό σήμα στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου, όσο και σαν domain name στο internet. Δεν θέλεις να επενδύσεις σε ένα όνομα που έχει στην κατοχή του κάποιος άλλος.
Βήμα 6ο: κάνε μία ποσοτική και ποιοτική έρευνα
Μην βάζεις με το νου σου εταιρίες ερευνών και δημοσκοπήσεων. Οι φίλοι σου, οι συγγενείς και οι συνάδελφοί σου είναι ένα αρκετά ικανοποιητικό δείγμα για να βγάλεις τα συμπεράσματά σου, για τη λίστα σου με τα 3-4 ονόματα στα οποία έχεις καταλήξει. Θα εκπλαγείς από τα σχόλια, τις παρατηρήσεις και τις απόψεις που θα ακούσεις. Θα ανακαλύψεις πράγματα που ούτε σου είχαν περάσει από το μυαλό. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, θα καταλάβεις αν το “έχεις” ή αν θα πρέπει να επιστρέψεις πίσω στο Βήμα Νο1 και να αρχίσεις πάλι από την αρχή.
Αυτά που πρέπει να μάθεις από τους φίλους σου σχετικά με το όνομα που θέλεις είναι:
- Αν είναι σχετικό με το αντικείμενό σου
- Αν είναι ευκολομνημόνευτο
- Αν προφέρεται εύκολα
- Αν μοιάζει με κάποιο άλλο όνομα
Καλή επιτυχία!
Φωτό από: www.parc.com