Ενώ οι περισσότεροι εργαζόμενοι ξέρουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους, αυτό που δεν ξέρουν είναι πώς να συμπεριφέρονται και να μιλάνε στον εργοδότη τους. Συνήθως, ή γίνονται χαλί να τους πατήσουν και λένε ναι σε όλα ή αυτοκαταστρέφονται γκρινιάζοντας για τα πάντα. Η μέση οδός, όμως, είναι η σωστότερη. Αυτά είναι μερικά πράγματα που δεν πρέπει να λες στον εργοδότη σου, αν δεν θες να σαμποτάρεις την καριέρα σου.
- “Όχι”
Αν δεν είναι κάτι παράνομο ή ανήθικο, δεν είναι κάτι που λες στον προϊστάμενό σου. Μπορείς να ζητήσεις διευκρινήσεις ή να διαπραγματευθείς μια δουλειά ή ένα χρονοδιάγραμμα, αλλά δεν λες πότε όχι, εκτός κι αν έχεις το τέλειο βιογραφικό ή δεν χρειάζεσαι τη δουλειά.
- “Δεν έχω χρόνο”
Λοιπόν, θα σου πω ένα μυστικό. Κανείς-ποτέ-δεν-έχει-χρόνο! Από όλους μας, ζητάνε να κάνουμε περισσότερα πράγματα, σε λιγότερο χρόνο και με λιγότερα χρήματα, συμπεριλαμβανομένου του προϊστάμενού σου, του προϊστάμενου του προϊστάμενού σου και ούτω καθεξής. Έτσι, είναι η ζωή, ειδικά στις μέρες μας. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να μάθεις πόσο επείγον είναι και αν πρέπει να αφήσεις κάτι άλλο για αργότερα, επικοινώνησέ το.
- “Πώς γίνεται αυτό;”
Όταν ο προϊστάμενός σου, σου ζητάει να κάνεις κάτι, η πρώτη σου αντίδραση θα πρέπει να είναι “Βεβαίως, κανένα πρόβλημα. Το ‘χω!”. Στη συνέχεια φύγε, βρες ένα τρόπο να το κάνεις και κάντο. Έτσι, κερδίζεις έξτρα πόντους για την υπευθυνότητά σου και αποδεικνύεις ότι αξίζεις το μισθό σου.
- “Πάω στο διευθυντή”
Αν έχεις πρόβλημα με τον προϊστάμενό σου και θέλεις να πας στο διευθυντή, κάντο συντεταγμένα. Ενημέρωσέ τον ότι θα πας να μιλήσεις για την περίπτωσή σου με το διευθυντή, αλλά να ξέρεις ότι αυτό δεν θα λύσει το πρόβλημά σου. Αν είναι κάτι σοβαρό, παραιτήσου. Αν είναι κάτι παράνομο, κάνε μήνυση. Αλλιώς, σώπα και μην γκρινιάζεις, μέχρι να βρεις ευκαιρία να φύγεις.
- “Δεν φταίω εγώ, αυτή το έκανε!”
Αν ήταν δική σου αρμοδιότητα, ανεξάρτητα από το ποιος φταίει, ανάλαβε τις ευθύνες σου. Αν δεν ήταν δική σου αρμοδιότητα, επικοινώνησέ το και πες ότι το λάθος δεν έχει να κάνει με σένα. Αλλά ποτέ, μα ποτέ, μην καταδεικνύεις κάποιον άλλο για κάτι που ήταν δική σου ευθύνη. Είναι αντιεπαγγελματικό.
- “Ο τάδε είναι ηλίθιος!”
Μπορεί ο τάδε να είναι ένας συνάδελφος, ένας συνεργάτης, ένας πελάτης, αλλά μην σκεφτείς ούτε μια στιγμή ότι με τον προϊστάμενό σου θα μιλάτε σαν φιλαράκια. Δεν είστε φιλαράκια! Και κινδυνεύεις να φανείς ασεβής, μικροπρεπής ή επικριτική απέναντι σε κάποιον που μπορεί να είναι πιο σημαντικός για την εταιρία, από ότι είσαι εσύ. Επίσης, ο προϊστάμενός σου, θα αναρωτηθεί τι θα λες και για αυτόν πίσω από την πλάτη του και δεν θα σε εμπιστεύεται καθόλου.
Γενικά, αν έχεις μια επαγγελματική συμπεριφορά, κοιτάς να κάνεις καλά τη δουλειά σου, σέβεσαι τους άλλους και αναλαμβάνεις τις ευθύνες σου, θα πας μπροστά.
Φωτό από: LinkwayLive