Η διαχείριση των συγκρούσεων στο χώρο εργασίας
Πόσο συχνά έχουμε παρατηρήσει ομάδες, στις οποίες επικρατεί ένα κλίμα επίπλαστης αρμονίας, στις οποίες τα μέλη τους φοβούνται να συγκρουστούν και αποφεύγουν με κάθε κόστος κάθε είδος αντιπαράθεσης;
Οι συγκρούσεις είναι φυσιολογικό μέρος των ανθρώπινων αλλελεπιδράσεων, που προκύπτουν κάθε φορά που έχουμε ανάγκες και επιθυμίες, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές για εμάς, ενώ ταυτόχρονα θεωρούμε ότι κάποιος άλλος εμποδίζει την εκπλήρωσή τους. Συχνά είναι αποτέλεσμα κακής επικοινωνίας και συσσωρευμένης δυσαρέσκειας, η οποία όταν δεν αντιμετωπίζεται άμεσα και αποτελεσματικά μπορεί να οδηγήσει σε σειρά ζητημάτων για μια επιχείρηση, ομάδα ή οργανισμό, όπως, μεταξύ άλλων:
- στη μείωση του ηθικού, της απόδοσης και της παραγωγικότητας των εργαζομένων
- στην αύξηση του στρες, της απογοήτευσης και του ρυθμού αποχώρησής τους
- στην αδυναμία επικοινωνίας, συνεργασίας και τον ανταγωνισμό μεταξύ ατόμων και τμημάτων
- στην αδυναμία διαχείρισης και αποτελεσματικής αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού
- στη μείωση της καλής εικόνας, της ποιότητας και της απόδοσης των παραγώμενων αποτελεσμάτων και την αναστολή της εξέλιξης του συνόλου της ομάδας, της επιχείρησης ή του οργανισμού
Σε αυτές τις περιπτώσεις οι συγκρούσεις αποτελούν αδιέξοδα, που κοστίζουν σε όλους και ιδίως στην ίδια την επιχείρηση, την ομάδα ή τον οργανισμό.
Συνειδητοποιώντας όμως πως το κάθε μέλος της ομάδας συνεισφέρει με τη στάση και τη συμπεριφορά του στις συγκρούσεις, που αναπτύσσονται σε αυτή, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη και τη συνοχή της ομάδας και αναπτύσσοντας την ικανότητα των μελών της να συγκρούονται παραγωγικά και εποικοδομητικά, οι συγκρούσεις μπορούν να αποτελέσουν ευκαιρίες να αναπτύξουμε δημιουργικές λύσεις, που εστιάζουν στις ανάγκες όλων, να ενδυναμώσουν τα άτομα και την ομάδα, και να ενισχύσουν την υπευθυνότητα και τη δέσμευση στο κοινό όραμα και ως αποτέλεσμα να βελτιώσουν τις αποδόσεις και την παραγωγή αποτελεσμάτων των ατόμων, των ομάδων, των επιχειρήσεων και των οργανισμών.
Δωρεάν Σεμινάριο με ελεύθερη είσοδο
H Στέλλα Γαμβρέλλη σε συνεργασία με τον Άγγελο Δερλώπα και την Positivity Coaching έχουν δημιουργήσει και εισηγούνται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διαχείριση Συγκρούσεων στο χώρο εργασίας (“Managing Conflict in the Workplace”), το οποίο είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να συνδυάζει τα ωφέλη της τέχνης της διαμεσολάβησης και του coaching και απευθύνεται σε στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών και leaders σε ομάδες, εταιρείες και οργανισμούς.
Συμμετέχοντας σε αυτό, έχετε την ευκαιρία να αναπτύξετε μια καλύτερη κατανόηση του πλαισίου και της δυναμικής εντός των οποίων αναπτύσσονται οι συγκρούσεις στο χώρο εργασίας, να αποκτήσετε επίγνωση για το ρόλο που κάθε μέλος της ομάδας παίζει στις συγκρούσεις αυτές και τον τρόπο που αυτές αναπτύσσονται και εξελίσσονται, να εξερευνήσετε νέες προοπτικές, βήματα και λύσεις, που θα σας βοηθήσουν να διαχειρίζεστε τις συγκρούσεις, να επικοινωνείτε και να συνεργάζεστε αποτελεσματικότερα και, εάν επιθυμείτε, να διαδραμματίσετε ένα ενεργό μεσολαβητικό ρόλο στην αντιμετώπιση και την πρόληψη των συγκρούσεων στο χώρο εργασίας σας, υποστηρίζοντας το σχεδιασμό και τη δημιουργία μιας εταιρικής κουλτούρας ανοιχτότητας, ομαδικότητας, επικοινωνίας και συνεργασίας.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο positivity.gr/conflict
Στις 30 Νοεμβρίου και ώρα 18.00 – 20.00 θα πραγματοποιηθεί σχετικό ανοιχτό εισαγωγικό εργαστήριο για τη διαχείριση συγκρούσεων στο χώρο εργασίας στο Europe Direct (Ακαδημίας 50 Αθήνα, είσοδος από Σόλωνος).
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη με προηγούμενη κράτηση θέσης στο http://bit.ly/conflictintro
Η Στέλλα Γαμβρέλλη είναι δικηγόρος, διαπιστευμένη διαμεσολαβήτρια Υ.Δ.Δ.Α.Δ., συντονίστρια δημοσίων και ιδιωτικών διαλόγων, personal & executive coach και εκπαιδεύτρια ενηλίκων. Το πάθος της είναι να υποστηρίζει ανθρώπους, ομάδες και οργανισμούς, ώστε να αναπτύσσονται στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους και να δημιουργούν όσα επιθυμούν στη ζωή και την πορεία τους. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στο www.gamvrelli.gr