Η είδηση αποχώρησης του Λούκα ντι Μοντεζέμολο από την φόρμουλα 1, έμοιαζε να είναι μια φυσική εξέλιξη μετά την φετινή αποτυχημένη παρουσία της Φεράρι αλλά και γενικότερα τα άσχημα αποτελέσματα των τελευταίων ετών για την διάσημη μάρκα αυτοκινήτων.
Ο επί 23 χρόνια πρόεδρος της Φεράρι, έχει συνδέσει το όνομά του με τις μεγαλύτερες επιτυχίες της συγκεκριμένης ομάδας η οποία έγινε συνώνυμο των νικών στο παγκόσμιο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού έχοντας στις τάξεις της τους καλύτερους οδηγούς των τελευταίων ετών.
Οι φετινές αλλαγές, αναφορικά με τους περιορισμούς και τις διαφοροποιήσεις εν σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, επέφεραν αλλαγές στις οποίες η Φεράρι δεν μπόρεσε να προσαρμοστεί.
Προφητική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, μια δήλωση του Μοντετζέμολο πριν μερικούς μήνες, όταν αναφερόμενος στις αλλαγές που πραγματοποιούνται από την ηγεσία της Φόρμουλα 1, ο Μοντετζέμολο είχε τονίσει πως «απεχθάνομαι τον τρόπο με τον οποίο οδηγούν οι τωρινοί πιλότοι της Φόρμουλα 1. Είναι σαν να οδηγούν ταξί σκεπτόμενοι συνεχώς τις παραμέτρους μιας όσο τον δυνατόν περισσότερο οικονομικής οδήγησης. Βλέπεις κάποιον να προπορεύεται και δεν είσαι σίγουρος αν είναι πραγματικά πρώτος, με όλες τις εξωαγωνιστικές παραμέτρους να παραμονεύουν. Προτιμούσα τον προηγούμενο τρόπο διεξαγωγής των αγώνων, στον οποίο όλοι οδηγούσαν στα όρια του μονοθεσίου και του εαυτού τους».
Σε αυτή την δήλωση, πολλοί είναι εκείνοι που συμφωνούν θεωρώντας πως με τον οικονομικό τρόπο οδήγησης και την όσο το δυνατόν καλύτερη διαχείριση των πόρων του μονοθεσίου, απλώς περιορίζεται η ένταση και η αδρεναλίνη του αγώνα με αποτέλεσμα να χάνεται το ενδιαφέρον για την τελική έκβαση της εκάστοτε αναμέτρησης.
Η ιστορία του
Ο Μοντεζέμολο γεννήθηκε στην Μπολόνια της Ιταλίας, γόνος αριστοκρατικής οικογένειας και είχε από μικρός πάθος με τους αγώνες ταχύτητας. Τρέχοντας σε μικρούς αγώνες άρχισε να ανεβαίνει γρήγορα στην κλίμακα της Fiat, φτάνοντας να γίνει βοηθός του Ένζο Φεράρι στην ομώνυμη εταιρία, το 1974. Επί των ημερών του κατακτώνται 2 παγκόσμια πρωταθλήματα με οδηγό τον Νίκι Λάουντα, το 1975 και το 1977. Το 1991, μετά από αρκετές αποτυχημένες παρουσίες της Φεράρι, ο Τζιάνι Ανιέλι τον χρήζει πρόεδρο της ομάδας. Με δικές του συντονισμένες κινήσεις η Φεράρι μεγαλώνει στην Φόρμουλα 1 και φθάνει το 2000 να κατακτήσει το πρωτάθλημα μετά από 21 χρόνια ανομβρίας.
Για την ιστορία, η αποζημίωση του κατά την αποχώρηση από την Φεράρι έφθασε τα 27 εκατομμύρια ευρώ…