Για τους περισσότερους εργαζόμενους, το να τα πηγαίνουν καλά με το αφεντικό τους είναι ιδανικό, αν όχι απαραίτητο, για την εξέλιξη της καριέρας τους.
Οι σχέσεις διευθυντή-εργαζόμενου είναι μερικές από τις πιο κρίσιμες δυναμικές στον χώρο εργασίας, με τη δυνατότητα να καθορίσουν ή να καταστρέψουν την επιτυχία ενός εργαζομένου. Και όμως, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι εργαζόμενοι για να εκνευρίσουν εν αγνοία τους τα αφεντικά τους.
Φυσικά, η δυναμική διευθυντή-εργαζόμενου είναι σίγουρα αμφίδρομη. Άλλωστε, ένας καλός, υποστηρικτικός προϊστάμενος έχει τη δυνατότητα να αναδείξει τον καλύτερο εαυτό ενός εργαζόμενου, ενώ ένα απόμακρο αφεντικό (ή ένα τοξικό) μπορεί κάλλιστα να αναδείξει τον χειρότερο.
Έχοντας κατά νου τη συμβίωση της σχέσης εργαζόμενου-διευθυντή, υπάρχουν ορισμένες ενέργειες και συνήθειες που τείνουν να τρελαίνουν έναν προϊστάμενο. Ποιες είναι αυτές;
Έλλειψη πρωτοβουλίας.
Άλλαξε τη γλώσσα που χρησιμοποιείς και την προσέγγισή σου. Προσδιόρισε το ζήτημα και τι έχεις κάνει (ή κάνεις) για την αντιμετώπισή του. Ζήτησε τη γνώμη και την υποστήριξη του προϊσταμένου σου σχετικά με τις λύσεις που έχεις σκέφτει και για τυχόν επιπλέον ιδέες.
Αποποίηση ευθυνών.
Δώσε τα εύσημα στους συναδέλφους σου όταν τα πράγματα πάνε καλά- κατανόησε ότι το να παραδεχτείς τα λάθη σου ενισχύει την ακεραιότητά σου στον εργασιακό χώρο. Προσπάθησε να συμμετέχεις σε κοινωνικές δραστηριότητες που οργανώνονται στον εργασιακό χώρο – η δημιουργία προσωπικών δεσμών μπορεί να βοηθήσει τα άτομα να επιτύχουν περισσότερη δουλειά ως ομάδα.
Το δέσιμο με τους συναδέλφους σου μπορεί να σε κάνει πιο ευτυχισμένο και πιο αφοσιωμένο στη δουλειά, γεγονός που θα σε κάνει έναν πιο υποστηρικτικό ομαδικό παίκτη για τους συναδέλφους σου, στον οποίο θα στηρίζονται, και έναν εργαζόμενο-σταρ στα μάτια του προϊσταμένου σου. Μια μικρή μόνο προσπάθεια έχει μεγάλο αντίκτυπο στη γνώμη του διευθυντή και των συναδέλφων σου για σένα, γεγονός που θα κάνει μεγάλη διαφορά στην καριέρα σου.
Αργοπορία.
Σε όλους μας έχει συμβεί να πέσουμε σε κίνηση ή να αργήσει το λεωφορείο. Το να εμφανίζεσαι όμως συνεχώς αργοπορημένος στη δουλειά κρατώντας έναν καφέ στον χέρι και χωρίς ίχνος ταπεινότητας, δεν δείχνει και την καλύτερη εικόνα. Βάλε ως στόχο να είσαι στο γραφείο 10 λεπτά νωρίτερα ώστε να αποφύγεις τυχόν αναποδιές και να έχεις χρόνο και για τον καφέ σου.
Δεν αντιλαμβάνεσαι τη θέση του μάνατζερ.
Τα μέλη της ομάδας θα πρέπει να βλέπουν τη σχέση τους με τον προϊστάμενό τους ως επαγγελματική. Θα πρέπει να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τους στόχους τους και να επιτρέπουν στον προϊστάμενο να λειτουργεί ως προπονητής, σύμβουλος και πόρος και όχι ως γονέας. Αν δεν λαμβάνεις feedback, ζήτησέ το. Αν τους κατηγορείς για τα προβλήματα, σκέψου λύσεις στις οποίες μπορείς να ηγηθείς.
Δεν αποσαφηνίζονται οι ευθύνες.
Ένα συνηθισμένο πρόβλημα είναι όταν ένας εργαζόμενος δεν κάνει αρκετές ερωτήσεις σχετικά με το πώς να κάνει σωστά μια δουλειά. Ένας εργαζόμενος που δείχνει πρωτοβουλία και είναι ανεξάρτητος είναι ένας πολύτιμος υπάλληλος, αλλά υπάρχει μια λεπτή γραμμή μεταξύ του να είσαι αυτάρκης και του να είσαι απερίσκεπτος μη ζητώντας βοήθεια.
Δεν είσαι ειλικρινής.
Δεν υπάρχει κάτι χειρότερο από το να λες ψέματα στον διευθυντή σου. Είτε πρόκειται για κάτι που δεν μπορείς να φέρεις εις πέρας είτε για ένα λάθος, η ειλικρινεία αποτελεί την καλύτερη οδό. Δεν μπορείς να λες ψέματα συνέχεια, κάποια στιγμή θα βρεθείς αντιμέτωπη με τις συνέπειες.
Αποφεύγεις τις ευκαιρίες.
Οι αναντικατάστατοι άνθρωποι επιδιώκουν και αναλαμβάνουν νέες ευκαιρίες με ενθουσιασμό, αντί να τις αποφεύγουν. Πες «ναι» όταν το αφεντικό σου ρωτάει αν έχεις διάθεση να αναλάβεις κάτι καινούργιο, είτε πρόκειται για την παρουσίαση μιας μεγάλης ιδέας σε μια συνάντηση είτε για την επίβλεψη ενός νέου έργου που δεν έχεις χειριστεί στο παρελθόν.
Έλλειψη επικοινωνίας.
Είναι ευθύνη του εργαζόμενου να επισημαίνει τους κινδύνους, να ζητά καθοδήγηση και να λέει πότε πιστεύει ότι θα ολοκληρωθεί ένα έργο. Εάν έχεις κολλήσει και ο διευθυντής σου ρωτάει συνεχώς πότε θα ολοκληρωθεί – ενώ η ημερομηνία παράδοσης έχει παρέλθει – είναι ευθύνη σου να το επισημάνεις.
Είσαι υπερ-απολογητική.
Δεν χρειάζεται να ζητάς συγνώμη κάθε φορά που κάνεις μια ερώτηση στον μάνατζερ. Αν δεν έχει τον χρόνο να δώσει απαντήσεις εκείνη τη στιγμή, θα πρέπει να σε ενημερώσει ότι θα επανέλθει μόλις διευθετήσει άλλα ζητήματα.
Θέτεις μη ρεαλιστικούς στόχους.
Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να παρέχουν την πιο συντηρητική εκτίμηση για την πρόοδο που έχει επιτευχθεί χωρίς να δημιουργούν αβάσιμους στόχους.
Φωτό από: https://depositphotos.com/gr/