Πόσες φορές έχετε ακούσει το παιδί σας να λέει γυρνώντας από το σχολείο ότι το βαριέται;
Αλλά τί γίνεται αν το παιδί έρχεται στο σπίτι κάθε μέρα με το παράπονο αυτό και δεν έχει τίποτα καλό να πει για το σχολείο;
- Το πρώτο σας βήμα είναι να αποκλείσετε το ενδεχόμενο παρερμηνείας. Τί σημαίνει «βαριέμαι» για ένα παιδί και τί για εσάς; Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν ότι η ζωή δεν είναι πάντα διασκεδαστική, ότι ο καθένας βαριέται περιστασιακά και όλοι μας πρέπει να κάνουμε πράγματα που δεν μας ενθουσιάζουν πάντα. Οι γονείς πρέπει να αρχίσουν μιλώντας με το παιδί τους, αλλά και να ακούσουν τί λέει στους άλλους. Είναι ένα κακό σημάδι, αν οι γονείς δεν ακούνε κουβέντα, για το τί το παιδί τους μαθαίνει στο σχολείο ή δε το ακούν να μιλάει ποτέ για τους καθηγητές. Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει απολύτως κανένα ενδιαφέρον για το παιδί εκεί.
- Το πιο σημαντικό, θα πρέπει να μιλήσετε με το δάσκαλο του παιδιού σας. Είναι σημαντικό για σας να καθίσετε με δάσκαλό του και να μιλήσετε γι ‘αυτό.
- Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η πιο κοινή αιτία για τα παιδιά που διαμαρτύρονται από την πλήξη στο σχολείο είναι ότι το υλικό που διδάσκεται δεν είναι αρκετά δύσκολο. Τα παιδιά που είναι πιο μπροστά από το χρονοδιάγραμμα και την ύλη, τείνουν να βαριούνται και να απογοητεύονται από το σχολείο. Αυτά είναι τα παιδιά που μπορεί να είναι προικισμένα και ταλαντούχα. Συχνά αυτά τα παιδιά μπορεί να μην κάνουν όλη τη δουλειά τους στο σπίτι ή να κάνουν πολλά απρόσεκτα λάθη, αλλά τα πηγαίνουν καλύτερα στις εξετάσεις.
- Αν αυτό ακούγεται σαν το παιδί σας, μπορείτε να ζητήσετε τη δυνατότητα μεγαλύτερης ευελιξίας στην τάξη, για να εξατομικεύσει τις ανάγκες του παιδιού σας, ζητώντας από τον δάσκαλο να παρέχει πιο προκλητικά είδη ασκήσεων στις εργασίες για το σπίτι ή ακόμα και σαν έξτρα προαιρετική εργασία μέσα στην τάξη.
- Στο άλλο άκρο, οι εργασίες μπορεί να είναι πολύ δύσκολες για το παιδί σας, οδηγώντας το να αισθάνεται ανίκανο. Με τη συνάντηση με το δάσκαλο, μπορείτε να συζητήσετε την πιθανότητα να δίνει έξτρα επαναληπτικές εργασίες στο παιδί σας, ούτως ώστε να δουλεύει περισσότερο χρόνο στα ίδια κομμάτια της ύλης αλλά και να εξετάσετε την περίπτωσης εξωσχολικής βοήθειας. Έτσι, το παιδί θα νιώσει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και θα αρχίσει να βαριέται λιγότερο.
- Για μερικά παιδιά, μια προσωπική σχέση με τον δάσκαλο είναι πρωταρχικής σημασίας και αν αυτό είναι που λείπει, μπορεί να παραπονούνται για την πλήξη. Εάν αυτό είναι το παιδί σας, χρειάζεται ενθάρρυνση σε προσωπικό επίπεδο. Αυτό συμβαίνει συχνά με τα παιδιά που τα έχουν πάει καλά στο δημοτικό σχολείο, αλλά αισθάνονται να χάνονται όταν φτάσουν στο γυμνάσιο όπου έχουν πολλούς διαφορετικούς καθηγητές. Στην περίπτωση αυτή, ενθαρρύνετε το να γίνει ο “βοηθός” του ο καθηγητής που συμπαθεί πιο πολύ.
Φωτό από: www.ieku.nl