Βιβλίο – social media
Cognitive Surplus creativity and generosity in a connected Age
Εκδόσεις PenguinBooks
Εδώ τα social media συναντούν την κοινωνιολογία. Ο συγγραφέας Clay Shirky καθηγητής στο NYU και ερευνητής, ενώνει την ανθρώπινη συμπεριφορά με τα social media. Τις αλλαγές στην κοινωνία με τις αλλαγές στις συνήθειες και στα μέσα της ανθρωπότητας.
Το βιβλίο σε συνεπαίρνει με τις κοινωνιολογικές τους ιστορίες. Ας πούμε, ξεκινάει με την περίπτωση του τζιν, του ποτού που άνθισε το 1700 στο Λονδίνο γιατί, όντας φθηνότερο του κρασιού και της μπύρας, αποτέλεσε το αναισθητικό των αγροτών που περνούσαν μεγάλο στρες την εποχή της αστικοποίησής τους.
Στον 20ο αιώνα, το αντίστοιχο λιπαντικό σε μια κοινωνία που άλλαζε και από βιομηχανική γινόταν κοινωνία υπηρεσιών, πήρε η τηλεόραση και ειδικά οι τηλεοπτικές σειρές. Αυτές έγιναν το νέο τζιν.
Η βασική ανάπτυξη της τηλεόρασης ήταν το αποτέλεσμα πλεονάζοντος ελεύθερου χρόνο της κοινωνίας.
Σήμερα η ανάπτυξη των social media είναι το αποτέλεσμα της Συμμετοχικής Κοινωνίας, της κοινωνίας όπου θέλεις να μοιράζεσαι για να νιώθεις συνδεδεμένος με τους άλλους, ώστε να καταπολεμήσεις την μοναξιά σου.
Τα κίνητρα, τα νοήματα που δένουν τους ανθρώπους αστραπιαία μέσα στο Internet, η εθελοντική συμμετοχή, η δημόσια ή κοινοτική αλληλοεπιρροή και η διαφοροποίηση των γενεών είναι μερικά από τα θέματα του βιβλίου.
Είναι γραμμένο απλά και ενώ παρουσιάζει επιστημονικές έννοιες που αφορούν εμάς τους ανθρώπους και τη συμπεριφορά μας σαν άτομα και σαν ομάδες, είναι κατανοητό και σου τραβάει συνεχώς το ενδιαφέρον.
Πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, 213 σελίδες που μοιάζουν με άρθρα εφημερίδας.
Αν θέλετε να αγοράσετε το βιβλίο, κάντε κλικ εδώ
Αν το βιβλίο αυτό κυκλοφορεί μεταφρασμένο στα ελληνικά, παρακαλώ ενημερώστε το site για να αναρτήσουμε την πληροφορία.