Βιβλίο – Business
Enchantment
The art of changing hearts, minds and actions
Εκδόσεις Portfolio/ Penguin
Σε ένα workshop που βρισκόμουν, στο Λονδίνο, έλεγαν ότι στο Twitter ο Guy Kawasaki, ο συγγραφέας του βιβλίου που εγώ διάβαζα εκείνες τις μέρες, στέλνει τόσα tweets που γίνεται κουραστικός.
Πράγματι, γράφτηκα για να τον κάνω follow και είναι ο μόνος που κάθε 1 ώρα και λιγότερο κάνει tweet.
Πάντως το βιβλίο του Enchantment (γοητεία να το μεταφράσω; μαγεία να το μεταφράσω;) περιλαμβάνει λίγο από όλα. Το πρώην στέλεχος της Apple γράφει πώς να μαγεύουμε τους άλλους, το κοινό, τους πελάτες, τους συναδέλφους, το αφεντικό. Δεν προτείνει χειριστικές συνταγές, ό,τι προτείνει είναι ποιοτικό και έχει στόχους.
Θα χαρακτήριζα το βιβλίο λίγο συνταγές συμπεριφοράς και στάση ζωής (πώς να αρέσεις στους άλλους), λίγο corporate στρατηγική (πώς να χτίζεις εμπιστοσύνη, με ποιες αξίες), πώς να λες ιστορίες, πώς να γοητεύεις με διάρκεια, πώς να χρησιμοποιείς τεχνολογία push ή pull (γενικές αρχές για e–mail, twitter, παρουσιάσεις, sites, blogs, facebook).
Καλό βιβλίο ακριβώς για αυτό. Γιατί έχει λίγο απ’ όλα και μαζί κάποια testimonials ανθρώπων που αφηγούνται την δική τους αληθινή ιστορία για το πώς μαγεύτηκαν από μια προσωπικότητα, μια τεχνολογία, μια ευκαιρία, ένα σκοπό, μια ιδεολογική επιδίωξη.
Επίσης, αν και ο υπότιτλος του βιβλίου λέει «η τέχνη του να αλλάζεις τις καρδιές, τα μυαλά και τις πράξεις» το περιεχόμενό του δε μου φαίνεται ούτε τόσο πρωτότυπο, ούτε τόσο καινοτόμο ώστε να σε προτρέπει να περάσεις στην πράξη.
Ωραία όλα όσα λέει αλλά είναι τόσο πολλά και πληθωρικά μέσα σε 200 σελίδες, που απλά μπαίνουν στο μυαλό σου και δεν ξέρω πώς βιωματικά μπορείς να τα κάνεις δικά σου ώστε να τα εφαρμόσεις.
Επίσης. Το εξώφυλλό του. Το νέο trend.
Διάβασα και σε ένα άλλο βιβλίο ότι ο συγγραφέας έκανε διαγωνισμό μέσα από το site του για το εξώφυλλο του βιβλίου. Ανταποκρίθηκαν 250 άνθρωποι από όλο τον κόσμο, με συμμετοχές εντελώς διαφορετικής προσέγγισης. Ο νικητής ένας μηχανικός-φοιτητής από την Ινδονησία κέρδισε το βραβείο και τα $ 1.000.
Έτσι θα κάνουμε οι συγγραφείς από δω και πέρα;
Συμπέρασμα: αν θες ένα ακόμα μοντέρνο βιβλίο (τι θα λες στα business lunches στους άλλους;), διάβασέ το.
Αν θέλετε να αγοράσετε το βιβλίο, κάντε κλικ εδώ
Αν το βιβλίο αυτό κυκλοφορεί μεταφρασμένο στα ελληνικά, παρακαλώ ενημερώστε το site για να αναρτήσουμε την πληροφορία.