Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Οι φιλίες στον επαγγελματικό χώρο – do & don’t.

Η φιλία είναι μια από τις πιο σημαντικές σχέσεις στη ζωή μας. Την ίδια στιγμή, η δουλειά μας καταλαμβάνει χρονικά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας.

Ο συνδυασμός των δύο, δηλαδή οι φιλίες στον επαγγελματικό χώρο κατέχουν περίοπτη θέση στην καθημερινότητά μας. Επηρεάζουν την ικανοποίησή μας από τη δουλειά και την συνολική μας ευτυχία.

Άλλωστε μόνο κάποιος που ξέρει από την καλή κι από την ανάποδη τις λεπτομέρειες της δουλειάς μας, γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις από κοντά, μπορεί πραγματικά να μας καταλάβει.

Όμως οι φιλίες στον επαγγελματικό χώρο διέπονται από διαφορετικούς κανόνες και όρια από τις εξωεπαγγελματικές φιλίες.

  • Τα διαλείμματα, τα bonding events, οι συνελεύσεις και οι συναντήσεις στο γραφείο, τα lunch breaks προσφέρουν ευκαιρίες για να πλησιάσει κανείς τους συναδέλφους και να κάνει νέες γνωριμίες και φιλίες. Οι ανάθεση έργων και η συνεργασία απαιτούν ώρες συνεργασίας, κουβέντα και συζήτηση. Συστηθείτε, συνεργαστείτε, διευκολύνετε τους συναδέλφους, φέρτε ένα σπιτικό γλυκό για τον καφέ. Ρωτήστε με ενδιαφέρον πώς ήταν η μέρα τους , τι κάνει το άρρωστο παιδί τους ή αν πέρασε στις εξετάσεις η μεγάλη τους κόρη.
  • Αποφύγετε το κουτσομπολιό και την αρνητική κριτική για συναδέλφους ή για τον προϊστάμενο ή το αφεντικό. Είναι μεγάλος πειρασμός να συζητήσεις με δεικτικό τρόπο τη συμπεριφορά συναδέλφων ή τι άκουσες στην τουαλέτα του γραφείου, αλλά καλύτερα να είστε προσεκτικοί για το τι λέτε και σε ποιον.
  • Εμπιστοσύνη και διακριτικότητα. Ακόμα πιο απαραίτητα στον εργασιακό χώρο. Πριν μοιραστείτε κάτι πολύ προσωπικό με κάποιον από το γραφείο, φροντίστε να έχετε σιγουρευτεί για την εχεμύθειά του. Σε κάθε περίπτωση, κάντε ξεκάθαρο πότε κάτι είναι προς διάδοση ή αυστηρά προσωπικό.
  • Έχετε το νου σας στο χρόνο που καταναλώνετε ενώ είστε στο γραφείο για την δουλειά ή για τις προσωπικές σας φιλικές συζητήσεις. Μη δώσετε δικαιώματα είτε σε άλλους συναδέλφους ή στο αφεντικό σας να αμφισβητήσει ότι πρώτα εργάζεστε και μετά κάνετε φιλίες.
  • Τηρήστε τους κανόνες και τα όρια που υπάρχουν στη δουλειά σας. Μη κάνετε διακρίσεις που ευνοούν τους φίλους σας είτε έχετε ανώτερη θέση από αυτούς ή είστε σε ισότιμες θέσεις. Συνεργαστείτε με όλους χωρίς να κάνετε επιλογές.
  • Λύστε γρήγορα διαφωνίες που τυχόν προκύψουν. Όπως συμβαίνει σε όλες τις σχέσεις, έτσι και στις επαγγελματικές φιλίες θα υπάρξουν διαφωνίες και συγκρούσεις. Ξεκαθαρίστε τη θέση σας και προσπαθήστε να επανορθώσετε τη σχέση σας γιατί εκτός από τη φιλία σας διακυβεύεται και η ηρεμία στο χώρο εργασίας όπως και το να γενικευτεί η σύγκρουση ή διαφωνία και στους υπόλοιπους συναδέλφους. Αφήστε λοιπόν ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας.
  • Δείξτε τον πραγματικό σας εαυτό. Πολλές φορές για να γίνουμε αρεστοί ή για να ενσωματωθούμε πιο γρήγορα σε ένα καινούργιο χώρο, παίζουμε ένα ρόλο, υποδυόμαστε αυτόν που νομίζουμε ότι θα ήθελαν οι άλλοι να γνωρίσουν. Έτσι όμως χάνουμε τον εαυτό μας και κουραζόμαστε με την προσποίηση. Να είστε αυθεντικοί και γνήσιοι, αφήστε τους άλλους να σας γνωρίσουν και να εκτιμήσουν εσάς και αυτό που είστε. Έτσι όποια σχέση δημιουργηθεί θα είναι ειλικρινής και αληθινή.
  • Εάν δεν είστε σίγουροι για κάτι, απλά ρωτήστε ή πείτε το. Μην μαντεύετε τι θα ήθελαν οι άλλοι, τι τους εξυπηρετεί, εάν θέλουν να γίνετε φίλοι ή όχι ή αν σας συμπαθούν ή όχι. Προσπαθήστε να μην κάνετε εικασίες και προτιμήστε να ρωτήσετε όσο πιο διακριτικά αλλά ταυτόχρονα με ειλικρίνεια μπορείτε.

Σε κάθε περίπτωση, οι έρευνες δείχνουν ότι αν το κλίμα σε έναν εργασιακό χώρο είναι ευχάριστο και οι σχέσεις μεταξύ των συναδέλφων είναι φιλικές, τότε οι εργαζόμενοι είναι πιο αποδοτικοί και πιο πετυχημένοι κι ευτυχισμένοι στη δουλειά τους. Για αυτό και μόνο, αξίζει κανείς να προσπαθήσει. Τι λέτε;

Φωτό από: https://depositphotos.com/gr/

Fashion & Lifestyle Blog WordPress Theme
© 2025 Streetstyle. All Rights Reserved.

Sign Up to Our Newsletter

Be the first to know the latest updates