ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Τα μουσεία προσελκύουν τους νέους μέσω του Tik Tok!

Post by: 30/07/2020 0 comments

Πρόσφατα, μια από τις πιο γνωστές πινακοθήκες του κόσμου, η Galleria degli Uffizi (Ουφίτσι) της Φλωρεντίας, ανέβασε ένα βίντεο στο Tik Tok με το διάσημο πίνακα «Η Αλληγορία της Άνοιξης» του Σάντρο Μποτιτσέλι, στο οποίο η πρωταγωνίστρια Αφροδίτη, καλεί με αυστηρό τρόπο τις νύμφες και τις χάριτες του δάσους να κρατούν αποστάσεις και να τηρούν τα μέτρα κοινωνικής απομάκρυνσης λόγω κοροναϊού.

Ο συγκεκριμένος πίνακας είναι ένας από τους πιο αγαπημένους των φιλότεχνων και των ακαδημαϊκών εδώ και αιώνες.

@uffizigalleriesDistance, please!! ##socialdistancing ##mood ##comedy ##art ##nature♬ suono originale – uffizigalleries

Σε άλλη ανάρτηση, το πορτρέτο της Ελεονόρας του Τολέδο, χορεύει ξέφρενα στους ρυθμούς του Bitch Boss της ράπερ Doja Cat , ενώ μια πιο πρόσφατη ανάρτηση βλέπουμε το υπέροχο γλυπτό του Πιέτρο Τενεράνι «Psyche Abandoned» (Εγκαταλειμμένη Ψυχή) υπό τους ήχους του Never Find Someone Like You» της Adele!

@uffizigalleriesBroken heart 💔 ##someonelikeyou ##love ##forever ##loneliness ##mood ##art♬ Someone Like You – Hello Adele Tribute

@uffizigalleriesQuanto manca al 2021?? ##boredinthehouse ##bored ##quarantine ##boredathome ##weekend ##uffizi♬ suono originale – uffizigalleries

Κάποιοι θα πουν ότι αυτή η χρήση των παγκόσμιων αριστουργημάτων της τέχνης είναι βέβηλη. Η Galleria degli Uffizi, όμως, υποστηρίζει ότι αυτός είναι ένας τρόπος να πλησιάσει τους νέους, να μιλήσει στη δική τους γλώσσα και να τους περάσει το μήνυμα ότι η τέχνη δεν είναι βαρετή, δεν είναι μόνο για να την διδασκόμαστε στα σχολεία, αλλά είναι κάτι που μπορούμε να ανακαλύψουμε στην καθημερινότητά μας.

Με την παρουσία της στο Tik Tok η Galleria degli Uffizi προσπαθεί να τινάξει από πάνω της τη «σκόνη» ενός παραδοσιακού αναγεννησιακού μουσείου και να αναδειχθεί σε ένα χώρο τέχνης που οι νέοι θα θέλουν να γνωρίσουν και να επισκεφτούν. Ο λογαριασμός ξεκίνησε στις 28 Απριλίου και έχει ήδη 30 χιλιάδες followers.

Αυτή είναι μια τακτική που έχουν ακολουθήσει και άλλα μουσεία, δημιουργώντας λογαριασμούς στο Tik Tok, όμως, με πιο συντηρητικές αναρτήσεις. Το The Met (Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης) της Νέας Υόρκης είχε ήδη λογαριασμό από πέρυσι, αλλά μόνο για να υποστηρίξει κάποια εποχικά πρότζεκτ και από τότε είναι αδρανής.

Τον Απρίλιο άνοιξε Tik Tok και το Κρατικό Μουσείο της Ολλανδίας (Rijksmuseum), ενώ τον Ιούνιο ξεκίνησε και το Μουσείο Πράντο της Μαδρίτης.

Ένα άλλο παράδειγμα επιτυχημένης χρήσης του Tik Tok είναι το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Carnegie του Πίτσμπουρκ, που με τα ελαφρώς κουφά ανέκδοτα με σαλιγκάρια του διευθυντή του, Τιμ Πιρς, κατάφερε να αποκτήσει 170 χιλιάδες νεαρούς followers!

@carnegiemnhAlways be prepared. 🐌 ##molluskmonday ##learnontiktok ##tiktokpartner♬ original sound – carnegiemnh

Αλλά και το Tik Tok κάνει ό,τι μπορεί για να προσελκύσει μουσεία και άλλους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Τον Απρίλιο ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός ταμείου 50 εκατομμυρίων δολαρίων, ειδικά για χορηγίες σε Tik Tok celebrities και influencers που θα δημιουργήσουν περιεχόμενο από μουσεία, ενώ ταυτόχρονα συνεργάζεται με τον παρουσιαστή Μπιλ Νάι και το αστροφυσικό Νιλ Ντεγκράς Τάισον για αναρτήσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα.

@uffizigalleriesBotticelli meets Chiara. The Renaissance. Now. @chiaraferragni @voguehongkong#a#rt #f#ashion

♬ suono originale – uffizigalleries

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης
Show Buttons
Hide Buttons