Μπορεί να είναι μόνο 140 γράμματα, αλλά τα μηνύματα μας στο Twitter μπορούν να αποκαλύψουν πολλά στους ερευνητές για την ψυχολογική μας κατάσταση. Βέβαια αυτό ισχύει μόνο για Αγγλόφωνους για την ώρα αλλά ελπίζουμε σύντομα να επεκταθεί και σε άλλες γλώσσες.
Αξιολογώντας λέξεις που χρησιμοποιήθηκαν σε 4.6 δισεκατομμύρια tweets από το 2008 έως το 2011, ερευνητές κατάφεραν να καταγράψουν τις διακυμάνσεις στα επίπεδα της ευτυχίας μας.
Μερικά από τα συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι το Δεκέμβριο, τα Σάββατα και τα πρωινά είμαστε περισσότερο ευτυχισμένοι, ενώ τον Ιανουάριο, τις πρώτες μέρες της εβδομάδας και αργά το βράδυ δεν είμαστε στα καλύτερά μας! Οι διακοπές αλλά και ειδικά γεγονότα, όπως ένας γάμος διασήμων ή ο ξαφνικός θάνατος κάποιου επώνυμου, επηρεάζουν αρκετά τη διάθεσή μας, όπως ανακάλυψαν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Vermont. Παλαιότερες έρευνες που εξέτασαν τα επίπεδα ευτυχίας μέσω των social media σε παγκόσμιο επίπεδο κατέληξαν σε παρόμοια συμπεράσματα.
Οι ερευνητές χρησιμοποιώντας τη βοήθεια της υπηρεσίας Mechanical Turk – που πληρώνει μικρά ποσά σε ανθρώπους για να ολοκληρώσουν συγκεκριμένες εργασίες – ζήτησαν από διάφορα άτομα να βαθμολογήσουν 10.000 αγγλικές λέξεις ανάλογα με το επίπεδο ευτυχίας και τη θετική διάθεση που εκφράζουν. Όταν όλες αυτές οι βαθμολογίες «ζυγίστηκαν» η λέξη γέλιο είχε βαθμό 8,5 ενώ η λέξη τρομοκράτης είχε βαθμό 1.3.
Στη συνέχεια η ερευνητική ομάδα εφάρμοσε αυτή τη βαθμολογία στις λέξεις δεκάδων tweets και σε συνδυασμό με την ώρα και την ημέρα που γράφτηκαν και κάποια δημογραφικά στοιχεία των χρηστών που τα έγραψαν, κατέληξαν στην αξιολόγηση της συλλογικής διάθεσης και ευτυχίας.
Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι οι χρήστες του Twitter επικοινωνούν με ένα πιο φυσικό και άμεσο τρόπο. Βέβαια τα συμπεράσματα των ερευνητών αφορούν την καθημερινή ευτυχία και ευδιαθεσία των ανθρώπων και όχι την μακρόχρονη αξιολόγηση της ζωής τους!
Τελικά, ίσως έχει αρκετή δόση αλήθειας η γνωστή πλέον έκφραση «we are what we tweet!».