Η κοινωνικότητα είναι βασικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης υπόστασης και δεν είναι τυχαίο ότι μας αρέσει να μοιραζόμαστε πράγματα με τους άλλους. Είναι συναρπαστικό να βλέπεις ότι οι φίλοι και οι γνωστοί σας “like” τις σκέψεις σας, το χιούμορ σας, την αισθητική σας και το γούστο σας!
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;
Γιατί κατά κάποιο τρόπο είναι μία δικαίωση, μία αναγνώριση της αξίας σας!
Μια πρόσφατη έρευνα της Diana Tamir and του Jason Mitchell από το Harvard University σχετικά με το Internet Sharing αποκάλυψε ότι το 80% των social shares και posts έχουν προσωπικά κίνητρα αλλά και το υπόλοιπο 20% έχει κάποια μακρινή σχέση με την αυτοπροβολή μας.
Άρα λοιπόν οι άνθρωποι δεν κάνουν share το περιεχόμενό σας γιατί θέλουν να προβάλλουν τη σελίδα σας. Ούτε επειδή θέλουν να διαδώσουν τη γνώση και τη σοφία σας. Και σίγουρα όχι επειδή θέλουν να μεγαλώσουν την ομάδα που σας ακολουθεί και μαθαίνει τα νέα σας!
Οι άνθρωποι κάνουν share γιατί με αυτό τον τρόπο φαίνονται οι ίδιοι πιο καλοί, πιο έξυπνοι, πιο πρωτοποριακοί, πιο κοινωνικά ευαίσθητοι, πιο μέσα στα πράγματα, πιο χιουμοριστικοί, πιο χαρισματικοί, πιο διορατικοί, πιο ψαγμένοι!
Τα κίνητρα λοιπόν είναι εγωκεντρικά και ο λόγος είναι ότι τα share που κάνουμε «γράφουν» επάνω μας, αντανακλούν στην προσωπικότητά μας. Δεν το κάνουμε για τον άλλο, το κάνουμε για μας!
Αν λοιπόν θέλετε τα video σας να γίνουν viral, οι φωτογραφίες σαν να διαδοθούν, τα νέα σας να μοιραστούν, πρέπει να δημιουργήσετε περιεχόμενο που κάνει τους ανθρώπους να φαίνονται ξεχωριστοί ανάμεσα στους φίλους και τις κοινωνικές τουs επαφές.
Η στρατηγική σας λοιπόν δεν πρέπει να ξεκινάει από εσάς, το προϊόν σας, το blog σας ή την εφαρμογή σας. Πρέπει να ξεκινάει από τους χρήστες των social media και πώς αυτοί θα νιώσουν καλά με τον εαυτό τους και θα προβάλλουν την ταυτότητά τους μέσα από το περιεχόμενο που θα δημιουργήσετε. Κάπου εκεί μέσα τώρα πρέπει να χωρέσετε και το δικό σας κίνητρο.
Σύμφωνα με μια έρευνα των New York Times υπάρχουν 6 τύποι ανθρώπων που μοιράζονται πράγματα στα social media:
Αλτρουιστές
Συνήθως είναι γυναίκες που θέλουν να βοηθήσουν τους άλλους και υποστηρίζουν οργανισμούς κοινωνικής προσφοράς. Προτιμούν περισσότερο το e-mail και το Facebook.
Καριερίστες
Επαγγελματίες και στελέχη με καλά οργανωμένα online δίκτυα που μοιράζονται σημαντικές και αξιόπιστες πληροφορίες. Το βασικό τους κίνητρο είναι ο σεβασμός, η αναγνώριση και η διασύνδεση τους με άλλα άτομα επιρροής. Αυτοί βρίσκονται περισσότερο στο LinkedIn.
Hipsters
Νέοι άντρες οι περισσότεροι, προτιμούν το chat και μοιράζονται πράγματα όπως μουσική, ανέκδοτα και χιουμοριστικά videos και φωτογραφίες. Θα τους βρείτε στο Facebook, το Twitter και το Google+.
Μπούμερανγκ
Όλη τους η ύπαρξη είναι αφιερωμένη στον αντίλογο και στη διαφωνία. Αλλάζουν απόψεις από τη μια στιγμή στην άλλη μόνο και μόνο για να δημιουργήσουν θέμα και να την «πουν» στους άλλους. Χρησιμοποιούν διαφορετικές πλατφόρμες όπως είναι το Facebook και το Twitter αλλά το “ψωμί” τους είναι τα σχόλια στο YouTube.
Connectors
Κυρίως γυναίκες, που ασχολούνται μόνο με τους φίλους που έχουν στην αληθινή ζωή. Έχουν περιορισμένα προφίλ και βλέπουν τα social media μόνο ως προέκταση της αληθινής ζωής. Συνήθως χρησιμοποιούν e-mail και Facebook.
Επιλεκτικοί
Άτομα μεγαλύτερης ηλικίας με παραδοσιακές αξίες. Μοιράζονται πράγματα μόνο με αυτούς που έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα και τις ίδιες αξίες και το κάνουν για αλτρουιστικούς λόγους. Συνήθως χρησιμοποιούν μόνο e-mail.
Οι άνθρωποι λοιπόν μοιράζονται πράγματα για πολλούς και διάφορους λόγους που έχουν όμως πάντα σχέση με τους ίδιους. Αυτοί είναι μόνο κάποιοι από τους λόγους, οι οποίοι αλλάζουν τόσο γρήγορα όσο γρήγορα αλλάζουν και τα κοινωνικά δίκτυα. Γιατί το κοινό των social media είναι ένας κινούμενος στόχος που συνεχώς εξελίσσεται!
Φωτό από: www.freedigitalphotos.net