Τα hashtags είναι ένα είδος κατηγοριοποίησης δημοσιεύσεων οι οποίες αφορούν ένα συγκεκριμένο θέμα. Αποτελούνται από το σύμβολο της δίεσης (# ) συν τις λέξεις των θέματος το οποίο αφορούν. Είναι πολύ διαδομένα στο twitter αλλά και σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι τα Instagram, Facebook και Tumblr και Pinterest.
- Τα meta tags είναι πληροφορίες που υπάρχουν μέσα σε όλες τις ιστοσελίδες, ώστε να είναι ευκολότερο για τις μηχανές αναζήτησης να τις εντοπίσουν και να τις εμφανίζουν στα αποτελέσματά τους. Η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκαν, ήταν το 1988 σε μία πλατφόρμα γνωστή ως Internet Relay Chat. Σκοπός τους ήταν, όπως και σήμερα, να κατηγοριοποιήσουν μηνύματα, εικόνες, περιεχόμενο και βιντεάκια σε διάφορες κατηγορίες.
- Ο Stowe Boyd ήταν ο πρώτος blogger που χρησιμοποίησε τον όρο “hashtags” σε μία ανάρτησή του τον Αύγουστο του 2007.
- Τον Οκτώβριο του 2007, ο Nate Ridder, από το Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια, ήταν ο πρώτος που άρχισε να προσαρτά σε όλα του τα tweet το hashtag #sandiegofire. Σκοπός του ήταν να πληροφορήσει τους πάντες στον κόσμο, για τις πυρκαγιές που ξεσπούσαν στην περιοχή του, την εποχή εκείνη.
- Μέχρι τον Ιούλιο του 2009, τα hashtags υιοθετήθηκαν επίσημα από το Twitter και όλες οι λέξεις ή οι φράσεις που είχαν στην αρχή τους το σύμβολο της δίεσης, συνδέονταν σε μια κατηγορία. Η χρήση των hashtags ενισχύθηκε όταν το Twitter λανσάρισε τα Trending Topics (Δημοφιλή θέματα), βάζοντας τα λίστα με τα πιο δημοφιλή hashtags στην αρχική του σελίδα.
- Υπάρχουν πολλοί λόγοι να χρησιμοποιήσει κάποιος τα hashtags, είτε για προσωπική, είτε για εμπορική χρήση. Σε προσωπικό επίπεδο, μπορεί να κρατά ενήμερους την οικογένεια, τους φίλους και συγγενείς του, για τα όσα συναρπαστικά συμβαίνουν στη ζωή του. Σε επαγγελματικό επίπεδο, μια μάρκα μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα hashtag για να προβάλλει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Ένα καλό παράδειγμα είναι το #survivorgr, ένα από τα πιο δημοφιλή hashtags του ελληνικού twitter, στο οποίο γινόταν πάρτι κάθε φορά που είχε Survivor.
- Το μόνο κακό με τα hashtags είναι ότι δεν είναι δική σου περιουσία, δεν τα ελέγχεις. Δεν υπάρχουν κανόνες και όρια. Ο καθένας μπορεί να δημοσιεύσει ό,τι θέλει. Οπότε χρειάζεται μέτρο και προσοχή.
Φωτό από: Grow Online Marketing