To Facebook, με σχεδόν 2 δισεκατομμύρια χρήστες καθημερινά, εξακολουθεί να είναι ο βασιλιάς των social media. Επιπλέον, αν λάβουμε υπόψη μας ότι το 1/3 των χρηστών έρχεται σε επαφή με τα αγαπημένα του brands στο Facebook, είναι προφανές ότι είναι ένα σημαντικό εργαλείο marketing.
Πάνω από 60 εκατομμύρια εταιρίες έχουν σελίδες στο Facebook και μοιράζονται νέα, εκδηλώσεις, πληροφορίες ή χιουμοριστικές αναρτήσεις, με τους χρήστες που τους ακολουθούν, ελπίζοντας σε περισσότερα likes, σχόλια και κλικς.
Όμως, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Για να προσέξουν οι χρήστες το posts σου χρειάζεται να είναι ενδιαφέρον και πρωτότυπο.
Αυτά είναι 6 μυστικά για να ανεβάζεις καλύτερες αναρτήσεις στο Facebook και να παίρνεις περισσότερα likes και κλικς.
- Σκέψου καλά την εισαγωγή.
Το περιεχόμενο στα social media έχει αρκετές ιδιαιτερότητες.
- Είναι δυναμικό.
- Ανταγωνίζεται αρκετούς περισπασμούς που τραβούν την προσοχή του κοινού.
- Οι χρήστες δεν διαβάζουν αλλά «σκανάρουν».
- Εκτός από τα γράμματα, σημαντικό ρόλο παίζουν οι φωτογραφίες και τα emoticons.
Άρα, είναι καλό να έχεις στο μυαλό σου ότι πρέπει να τραβήξεις την προσοχή των χρηστών από την πρώτη στιγμή, από την εισαγωγή και να τους κάνεις να θέλουν να μάθουν περισσότερα. Άρα, η πρώτη πρόταση πρέπει να είναι ενθουσιώδης και πρωτότυπη. Τι μπορεί να τραβήξει την προσοχή των χρηστών; Περίεργες λέξεις ή εκφράσεις, σοκαριστικές πληροφορίες, εντυπωσιακά στατιστικά, ασυνήθιστα insights.
- Βάλε συναίσθημα και emoticons.
Το Facebook έχει να κάνει με συναισθήματα και προσωπικές ιστορίες των ανθρώπων. Οι χρήστες συνήθως δεν μπαίνουν στο Facebook για να βρουν κάτι συγκεκριμένο, αλλά θα τραβήξει την προσοχή τους κάτι που τους αγγίζει ή αντανακλά τα συναισθήματά τους. Η χρήση των κατάλληλων emoticons βοηθάει επιπλέον στην συναισθηματική ταύτιση με τους χρήστες.
- Γράφε όπως μιλάς.
Η ανάγνωση online είναι 25% πιο αργή από ότι στο χαρτί. Γιατί, λοιπόν, να κάνεις τη ζωή των followers σου δύσκολη; Οι αναρτήσεις σου στο Facebook πρέπει να είναι σαν μια καθημερινή κουβέντα ανάμεσα σε φίλους. Ποιος θέλει να διαβάσει επίσημα κείμενα, εξαντλητικές έρευνες ή μοναδικά πλεονεκτήματα στο Facebook; Αντίθετα, οι προσωπικές ιστορίες και οι καθημερινές προκλήσεις συγκινούν τους χρήστες. Tip: μην γεμίζεις το post σου με links καθώς οι χρήστες βαριούνται τα πολλά links, αλλά ούτε και ο αλγόριθμος του Facebook τα συμπαθεί ιδιαίτερα. Επίσης, γράψε το κείμενό σου με τέτοιο τρόπο που να προκαλεί σχόλια, π.χ. κάνε μια ερώτηση.
- Ακολούθησε τους βασικούς κανόνες των κειμένων του internet.
Τα online κείμενα πρέπει να είναι 50% μικρότερα από τα τυπωμένα σε χαρτί. Μην κάνεις τους χρήστες να βαριούνται με ατέλειωτα κείμενα και εξαντλητικές λεπτομέρειες.
- Χρησιμοποίησε απλές λέξεις.
- Μην γράφεις μεγάλες προτάσεις και παραγράφους.
- Ξεκίνα το κείμενό σου ανάποδα: key points ή συμπέρασμα στην αρχή και λεπτομέρειες ύστερα.
- Μην ξεχνάς την προτροπή «διαβάστε περισσότερα» για να αυξήσεις τη διαδραστικότητα.
- Κλείσε το post σου με νότα αισιοδοξίας και θετικότητας.
Οι χρήστες μπαίνουν στο Facebook για να χαλαρώσουν, να διασκεδάσουν, να ξεχαστούν. Κανείς, λοιπόν, δεν θέλει να διαβάζει δυσάρεστα νέα, αρνητικές απόψεις, καταστροφολογίες και τραγικές ιστορίες.
Έτσι, ακόμα κι όταν πρέπει να αναφέρεις διάφορα προβλήματα ή προκλήσεις που ξεπέρασες σαν brand, φρόντισε να κλείσεις την ιστορία σου αισιόδοξα. Μην αφήνεις τους χρήστες σου με μια δυσάρεστη ανάμνηση και μια πικρή γεύση. Άλλωστε, όλοι λατρεύουν τα happy end.