Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

14 τρόποι για να έχετε ισορροπία μεταξύ της οικογένειας και της δουλειάς σας.

Όσο και αν σας φαίνεται περίεργο,  η ισορροπία μεταξύ εργασιακής και προσωπικής ζωής ξεκινά από τον τρόπο που διαχειριζόμαστε το κλείσιμο της ημέρας.

Τα παρακάτω βήματα θα έχουν σημαντική επίδραση, τόσο στην παραγωγικότητά σας στη δουλειά, όσο και στην προσωπική σας ζωή.

  1. Αξιολογήστε τη λίστα με τις εργασίες της ημέρας. Ακόμα και αν μεγαλώνει αντί να μικραίνει (σήμερα θυμήθηκαν να σας τα αναθέσουν όλα), η ανασκόπηση θα σας δώσει ικανοποίηση για τα θέματα που διεκπεραιώθηκαν.
  2. Γράψτε τρία πράγματα που σας ευχαρίστησαν μέσα στην ημέρα. Θα νιώσετε ανάλαφροι και αναζωογονημένοι.
  3. Εκκαθαρίστε τα τελευταία email σας. Πολύ πιθανόν αυτά που παραλάβατε προς το κλείσιμο, να μην είναι επείγοντα καθότι οι περισσότεροι συνάδελφοι στέλνουν τα χαμηλότερης προτεραιότητας μηνύματά τους την ώρα που χαλαρώνει και η δική τους πίεση. Επομένως, αξιολογήστε τα και χειριστείτε τα ανάλογα, είτε εντός της ημέρας, είτε την επομένη. Δώστε χρόνο στο επόμενο βήμα.
  4. Προκαλέστε μια σύντομη συνάντηση.Αν έχετε θέση ευθύνης, όπως ακριβώς κάνετε στην αρχή της ημέρας συγκαλέστε μια σύντομη συνάντηση στο τέλος της.
      Και τώρα μετρήστε τα οφέλη μιας τόσο απλής ενέργειας:

    • Δίνει σε σας και τους συναδέλφους σας το αίσθημα της ικανοποίησης για όσα επιτεύχθηκαν και ολοκληρώθηκαν.
    • Αποκτάτε την δυνατότητα να ανακατανείμετε πόρους για να ολοκληρωθούν οι εκκρεμότητες της ημέρας και να μην επιβαρύνονται συνέχεια τα ίδια άτομα.
    • Ενημερώνετε την λίστα των ενεργειών σας για την επόμενη μέρα.
    • Αναπροσαρμόζετε άμεσα την δράση σας.
    • Δημιουργείτε κοινή αντίληψη για την πορεία βάσει των στόχων σας.
    • Αποκτάτε τη δυνατότητα να μεταφέρετε στους συνεργάτες σας τις προτεραιότητες.
    • Ενισχύετε το πνεύμα ομαδικότητας.
    • Αποφορτίζετε  την εργασιακή ένταση.
    • Και είστε πλέον έτοιμοι να αποδεσμευτείτε, αποδεσμεύοντας ταυτόχρονα τους συνεργάτες σας, εξαλείφοντας τις ανώφελες ενοχές.
  1. Τσεκάρετε με το αφεντικό σας. Τα έχετε κάνει όλα σχεδόν για να κλείσετε ήρεμοι την ημέρα σας, μιλήσατε όμως με το αφεντικό σας; Μήπως έχει κάποια σημαντικά θέματα που θα πρέπει να μάθετε πριν τον τελικό προγραμματισμό της επόμενης ημέρας;
  2. Αντισταθείτε στα «γρήγορα» τηλέφωνα και email της τελευταίας στιγμής. Το πιθανότερο είναι να πρόκειται για χαμηλής προτεραιότητας ζητήματα που μπορούν να γίνουν την επομένη.
  3. Φτιάξτε την τελική λίστα με τις εργασίες της επόμενης ημέρας.
  4. Τακτοποιήστε το γραφείο σας. Η ακαταστασία τρέφει μια υποβόσκουσα αίσθηση αδιεκπεραίωτου.
  5. Αποχαιρετήστε τους συναδέλφους σας. Πείτε αντίο, όπως ακριβώς περιμένετε να σας πουν καλημέρα στην αρχή της ημέρας.
  6. Αφήστε ένα post it με θετικό μήνυμα σε κάποιο συνάδερφο. Θα δώσει διπλή ικανοποίηση, στον συνάδελφο, αλλά και σε σας.
  7. Πηγαίνετε σπίτι σας. Κλείστε τον υπολογιστή, τα φώτα και φύγετε. Μην προσπαθείτε να εντυπωσιάσετε μένοντας τελευταίοι. Δεν αντιλέγω έχει αποτέλεσμα. Πολλοί είναι οι προϊστάμενοι που θα σας επαινέσουν για τις πολλές ώρες δουλειάς, αλλά είναι και εκείνοι που θα σας επιπλήξουν, όταν η κούραση αρχίσει να «κλωτσάει».  Μάθετε να εντυπωσιάζετε με την παραγωγικότητά σας εντός του ωραρίου σας.
    Οι επιπλέον ώρες αθροίζουν κούραση σε αυτή που σας περιμένει την επόμενη μέρα και αυτός είναι ένας σίγουρος τρόπος για να μπείτε στον φαύλο κύκλο: χαμηλή παραγωγικότητα, μετάθεση εργασιών για το τέλος της ημέρας,  περισσότερες ώρες, περισσότερο άγχος, περισσότερες ενοχές και πάλι κύκλος.
  1. Αποσυνδεθείτε από το email σας. Είναι κάτι στο οποίο επιμένουν οι ειδικοί. Στην πραγματικότητα, δεν μπορείτε να το κάνετε. Ιδίως όταν έχετε θέση ευθύνης. Αυτό, όμως, που είναι εφικτό είναι να ενεργοποιήσετε το μήνυμα “out of Office”. Ενημερώνοντας, ότι είστε εκτός γραφείου και η πρόσβασή σας στα email σας είναι περιορισμένη. Έτσι, χαμηλώνετε τις προσδοκίες του αποστολέα, μειώνετε την πίεση που σας προκαλούν μηνύματα στον ιδιωτικό σας χρόνο και αποκτάτε την διακριτική ευχέρεια να απαντήσετε στα πολύ σημαντικά. Επιπλέον, θα έχετε μεταφέρει με κομψό τρόπο το αίτημά σας να  σεβαστούν την ιδιωτικότητά σας.
  2. Κάντε κάτι ευχάριστο στο δρόμο για το σπίτι. Η απόσταση, τα μέσα μεταφοράς, η κίνηση της επιστροφής είναι πρόσθετοι στρεσογόνοι παράγοντεςΌχι! Το να ακούτε ειδήσεις στο δρόμο για το σπίτι δεν είναι χαλαρωτικό. Ούτε καν όταν είστε στο σπίτι σας. Οι δημοσιογράφοι είναι μια ακόμη επαγγελματική ομάδα που πάσχει από «ιδρυματοποίηση» και η προσέγγισή τους απέναντι στην ζωή σας, μόνο περισσότερο άγχος θα σας προσθέσει.
    Ακούστε μουσική, ένα podcast του tedx, την αγαπημένη σας κωμική σειρά, ή οτιδήποτε άλλο σας ευχαριστεί. Χαμογελάστε με αυτά που ακούτε ή διαβάζετε… είναι μεταδοτικό!
    Ο χρόνος αυτός θα σας αποφορτίσει, θα δημιουργήσει ικανή απόσταση και ζώνη ασφαλείας μεταξύ των σκέψεων της δουλειάς και της προσωπικής ζωής.
  1. “Get a life, or enjoy the one you have”. Πολλοί ειδικοί προτείνουν να αφιερώνετε χρόνο στον εαυτό σας. Βέβαια, πείτε το αυτό σε μια εργαζόμενη μητέρα.
    Μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση είναι να έχετε έτοιμο σχέδιο για το υπόλοιπο της ημέρας. Αυτό μπορεί να είναι να διαβάσετε τα παιδιά σας, να μαγειρέψετε, να κάνετε μια δεύτερη δουλειά, ή να πάτε για καφέ. Φροντίστε μόνο να κάνετε πράγματα από όπου θα αντλείτε ευχαρίστηση και περηφάνια προσφέροντας σε σας, ή τους δικούς σας. Η κούραση είναι σχετική. Σκεφτείτε… πότε νιώθετε καταβεβλημένοι; Όταν ο απολογισμός της ημέρας είναι θετικός, ή όταν έχετε την αίσθηση του ανολοκλήρωτου;

Γράφει: Παναγιώτης Μητρούλιας

 

Πηγή: trainersynergy.com

Fashion & Lifestyle Blog WordPress Theme
© 2024 Streetstyle. All Rights Reserved.

Sign Up to Our Newsletter

Be the first to know the latest updates