Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Ο «Πύρινος Εφιάλτης», η κινηματογραφική ταινία για τον παραλογισμό του Έρωτα…

Πόσες φορές για έναν έρωτα αισθάνθηκες πως χάνεις τον εαυτό σου; Πόσες φορές εξαιτίας ενός τοξικού ανθρώπου, αισθάνθηκες πως χάνεις τον εαυτό σου και είδες το χαρακτήρα σου να αναδύει άγριες και σκοτεινές πλευρές;

Γιατί δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν έχει βιώσει στη διάρκεια της ζωής του συναισθηματικά τραύματα και διαπροσωπικά προβλήματα.

Σε εμένα υπήρξε η ταινία εκείνη που μου έδωσε το μάθημα πως δεν πρέπει να χάνεσαι σε μίση, να αλλοιώνεσαι σε πράξεις ανταπόδοσης, αλλά να παραμένεις ελεύθερος από πάθη και μικρότητες, η ταινία ¨Πύρινος Εφιάλτης». Να ξεσπάς διότι είσαι άνθρωπος και θα πονέσεις, αλλά μη χαθείς στο μίσος σου, να παραμείνεις άνθρωπος μέσα από την πληγή σου. Να μην της ρίχνεις περισσότερο αλάτι, διότι υπάρχει θεία δικαιοσύνη.

Δεν είναι ιδιαιτέρως γνωστή, αλλά ο «Πύρινος Εφιάλτης» μαζί με το Mildred Pierce και το Possessed, είναι οι τρεις ταινίες για τις οποίες η Joan Crawford προτάθηκε για Όσκαρ, με την πρώτη ταινία να είναι και η μοναδική που το κερδίζει (το ξέρω, έχω γράψει πολλά άρθρα για τη Τζόαν, αλλά της έχω αδυναμία). Η συγκεκριμένη ταινία είναι η τελευταία στην οποία η ίδια έλαβε υποψηφιότητα.

Ο Πύρινος Εφιάλτης (ο πραγματικός τίτλος είναι Sudden Fear, αλλά δυστυχώς, οι περισσότεροι μαθαίνουμε τις ταινίες από τις μεταφράσεις), είναι φιλμ νουάρ παραγωγής 1952 και σε σκηνοθεσία του μαιτρ, Ντέιβιντ Μίλερ. Είναι μία από τις προσωπικά πιο αγαπημένες μου ταινίες, από τις καλύτερες στη σταδιοδρομία της Κρόφορντ και εξαίσιο θρίλερ αγωνίας.

Ίσως φανερώσω την πλοκή και το τέλος «χαλώντας» την αγωνία από τους ανθρώπους που δεν την έχουν δει και ενδέχεται να την παρακολουθήσουν. Αλλά είχα σκοπό περισσότερο όχι να κάνω παρουσίαση της κατά τα άλλα εξαιρετικής ταινίας, όσο να μιλήσω για το ηθικό δίδαγμα που έδωσε σε εμένα.

Η ταινία είναι ασπρόμαυρη και αποτελεί την κινηματογραφική διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος της Έντνα Σέρι.

Πρωταγωνιστούν η Τζόαν Κρόφορντ, ο Τζακ Πάλανς και η Γκλόρια Γκράχαμ.

Υπόθεση ταινίας

Η Μάιρα Χάτσον (Τζόαν Κρόφορντ) είναι μια επιτυχημένη δραματουργός του Μπρόντγουεϊ που ετοιμάζεται να ανεβάσει το νέο της θεατρικό έργο. Κατά τη διάρκεια μίας πρόβας για το καινούργιο της έργο, πρόβες για πρώτη φορά τον ηθοποιό Λέστερ Μπλέιν (Τζακ Πάλανς), ο οποίος έχει προσληφθεί για τον κεντρικό ρόλο στο έργο που πρόκειται να ανέβει και θεωρώντας τον ακατάλληλο για το ρόλο. τον απολύει. Η παράσταση κάνει πρεμιέρα, λαμβάνει καλές κριτικές και η Μάιρα επιστρέφει στο σπίτι της στο Σαν Φρανσίσκο με το τραίνο, όπου συναντά ξανά τον Λέστερ. Η Μάιρα δικαιολογείται στον Λέστερ για την απόφασή της να τον απολύσει, στην πορεία γίνονται ζευγάρι και λίγο καιρό αργότερα παντρεύονται. Όλα όμως θα αλλάξουν όταν ο Λέστερ μαθαίνει πως η Μάιρα πρόκειται να κάνει δωρεά την περιουσία της σε ένα ίδρυμα και μετά την εμφάνιση μιας πρώην ερωμένης του, της Αϊρίν Νιβς (Γκλόρια Γκράχαμ).  Οι δυο τους καταστρώνουν ένα σχέδιο εξόντωσης εις βάρους της Μάιρα, σχεδιάζουν τη δολοφονία της. Η Μάιρα όμως, θα ακούσει μία συνομιλία τους από το μαγνητόφωνο που άφησε εν αγνοία τους ανοιχτό και θα αντιληφθεί το πραγματικό πρόσωπο του Λέστερ.

Θα ξεκινήσει να καταστρώσει το δικό της σχέδιο εκδίκησης, να αφήσει από ένα δικό της σημείωμα στον άλλον και να δολοφονήσει τον Λέστερ ρίχνοντας το φταίξιμο στην Αϊρίν.

Η στιγμή που η Μάιρα πηγαίνει στο σπίτι του Λέστερ και τον περιμένει με το πιστόλι για να τον σκοτώσει, αναδεικνύει το πόσο μπορεί ένας τοξικός άνθρωπος να σου αλλάξει την προσωπικότητα.

Η Μάιρα κοιτάζει τον εαυτό της στον καθρέφτη, συνειδητοποιεί πως ετοιμάζεται να γίνει δολοφόνος για λόγους εκδίκησης. Αντιλαμβάνεται πως θα πράξει μία τέτοια αμαρτία και έγκλημα για έναν άνθρωπο τοξικό που δεν αξίζει. Είναι μία γυναίκα που προσπαθεί να εκδικηθεί επειδή ο πόνος της αγάπης την τρέλανε και δεν πιστεύει πως εξαπατήθηκε τόσο πολύ.

Είναι εκείνη η στιγμή που, όλοι όσοι κάποτε βρίσαμε, ρίξαμε τον εαυτό μας χαμηλά και γίναμε κακοί σε άτομα που μας φέρθηκαν πονηρά και φτωχά, συνειδητοποιείς όσο δεν αξίζει.

Μετανιώνει και αφήνει το όπλο να της πέσει κάτω, η συνείδηση ήταν πιο δυνατή από ένα πρόσκαιρο συναίσθημα εκδίκησης.

Ο Λέστερ θα την αντιληφθεί και θα ξεκινήσει μία προσπάθεια εξόντωσης της ίδιας με το αυτοκίνητό τους. Η Μάιρα θα καταφέρει να διαφύγει, με τον Λέστερ να περνάει την Αϊρίν για εκείνη και να πέφτει με λύσσα επάνω της, προκαλώντας τον τραγικό θάνατο και των δύο.

Η Μάιρα δε διέπραξε το φόνο και επέλεξε να αφήσει τη ζωή να αναλάβει, δίχως να επιβαρύνει τη συνείδησή της. Και η τελευταία σκηνή της ταινίας είναι τόσο διδακτική..

Αφήνει το κασκόλ της και περπατάει στο δρόμο.. Χαρούμενη, ανάλαφρη αφού η ζωή της δεν κινδυνεύει πια, και το κυριότερο: ΕΛΕΥΘΕΡΗ…

Η ταινία ολόκληρη εδώ:

Μαρία Σκαμπαρδώνη – Δημοσιογράφος και συγγραφέας

Φωτό από: Rhand McCoy / Unsplash

Fashion & Lifestyle Blog WordPress Theme
© 2024 Streetstyle. All Rights Reserved.

Sign Up to Our Newsletter

Be the first to know the latest updates