Όλοι μας έχουμε βρεθεί στους εκτενείς διαδρόμους των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να εφοδιαστούμε με τα αναγκαία και τρόφιμα της εβδομάδας. Πόσοι όμως έχουμε παραξενευτεί από τις θερμοκρασίες που επικρατούν στα ανοιχτά ψυγεία τροφίμων για παράδειγμα; Σίγουρα όλοι νιώθουμε το ψύχος να διαπερνάει τη ραχοκοκαλιά μας, λίγοι όμως πραγματικά αναρωτιούνται εάν αυτές οι θερμοκρασίες είναι «φυσιολογικές». Ίσως επειδή πλέον το έχουμε συνηθίσει. Τι πραγματικά συμβαίνει;
Με μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν σε καταστήματα υπεραγορών στη Βρετανία, διαπιστώθηκε πως σε διαδρόμους των φρέσκων λαχανικών η θερμοκρασία θύμιζε το κλίμα Αρκτικού Κύκλου, φτάνοντας τους 18 βαθμούς Κελσίου, ενώ σε ψυγεία κρέατος η θερμοκρασία έφτανε τους 6 βαθμούς Κελσίου. Οι πελάτες των σούπερ μάρκετ κυριολεκτικά δεν μπορούν να σταθούν για πολλά λεπτά σε τέτοιους διαδρόμους, για να αποφασίσουν παραδείγματος χάρη τι θα αγοράσουν ή να κάνουν μια σύγκριση τιμών.
Η Βρετανική κατευθυντήρια οδηγία για το κλίμα στα σούπερ μάρκετ, ορίζει να τηρούνται θερμοκρασίες 19 – 21 βαθμούς Κελσίου το χειμώνα και 21 – 23 βαθμούς Κελσίου το καλοκαίρι. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν τηρείται ειδικά στις μεγάλες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ και ο βασικότερος λόγος είναι ο εξής: τα ψυγεία αυτά είναι ανοιχτά, χωρίς προστατευτική γυάλινη πόρτα να συγκρατεί την ψύξη εντός του χώρου διατήρησης τροφίμων.
Και γιατί γίνεται αυτό; Διότι οι αρμόδιοι υποστηρίζουν πως η κλειστή προστατευτική πόρτα είναι καταστρεπτική για το μάρκετινγκ. Θεωρούν ότι ένα τζάμι δημιουργεί απόσταση ανάμεσα στον καταναλωτή και το προϊόν και τον αποθαρρύνει να αγοράσει.
Η συνέπεια αυτής της κατάστασης δεν έγκειται μόνο στην ενόχληση των πελατών που φοβούνται για «κρυοπαγήματα», αλλά αποκτά διαστάσεις επίδρασης στο περιβάλλον. Με ανοιχτές πόρτες στα ψυγεία, οι υπεύθυνοι χαμηλώνουν ακόμα περισσότερο τη θερμοκρασία προκειμένου να διατηρηθούν τα τρόφιμα φρέσκα και να αποφύγουν την αλλοίωση. Αυτό σημαίνει εντονότερη χρήση των μηχανημάτων ψύξης, άρα και μεγαλύτερη κατανάλωση ηλεκτρισμού.
Είναι κρίμα να επιβαρύνεται το περιβάλλον ειδικά στην εποχή μας που το κλίμα να δέχεται τη σταδιακή καταστροφή του από τον ανθρώπινο παράγοντα και ειδικά για έναν τέτοιο λόγο. Οι υπεύθυνοι των καταστημάτων Υπεραγορών μπορούν να σκαρφιστούν νέους τρόπους προσέλκυσης των πελατών, με πρωτότυπα εργαλεία μάρκετινγκ. Ψηφίζουμε κλειστά ψυγεία λοιπόν! Προστασία του καταναλωτή από τα κρυοπαγήματα! Προστασία του πολύτιμου περιβάλλοντος από την κατάχρηση των ψυκτικών μέσων!
Φωτό από: www.sxc.hu