ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Τα 5 σημεία μιας καλής επιχειρηματικής ιδέας.

Post by: 06/11/2018 0 comments

Σε κάθε νέο εγχείρημα, αυτό που έχει σημασία είναι η ιδέα. Πολύ συχνά μάλιστα λέμε «είχε καλή ιδέα και γι’ αυτό πέτυχε». Ποιά είναι όμως η καλή ιδέα και ποιά χαρακτηριστικά έχει;

  1. Απλή και εύκολα εξηγήσιμη.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά μιας καλής ιδέας, είναι ουσιαστικά η δομή της. Μια καλή ιδέα στον τομέα της τεχνολογίας (πχ μια νέα εφαρμογή) δεν μπορεί να συγκριθεί με μια αντίστοιχη ιδέα σε κάποιον άλλον τομέα του εμπορίου. Αυτό που έχουν κοινό όλες οι καλές επιχειρηματικές ιδέες του κόσμου, είναι η απλή και καθαρή τους μορφή. Πολλοί νομίζουν ότι οι καλές ιδέες είναι με κάποιον τρόπο «μαγικές» και επομένως, σύνθετες. Κάθε άλλο. Ο τρόπος με τον οποίο μπορεί κάποιος να ελέγξει πόσο απλή και καθαρή είναι μια ιδέα που έχει για να ξεκινήσει μια δραστηριότητα, είναι να προσπαθήσει να την εξηγήσει σε κάποιον άλλον άνθρωπο. Αν ο άλλος την καταλαβαίνει, η ιδέα είναι ξεκάθαρη.

  1. Να έχουμε ξεκάθαρα διαχωρίσει τα μέσα από τους στόχους.

Οι σύνθετες ιδέες, όχι μόνο δεν είναι καλές αλλά μας εμποδίζουν να δούμε καθαρά την μετέπειτα υλοποίησή τους. Μια ιδέα πρέπει να έχει ξεκάθαρα «μέσο» και «προορισμό». Το πώς θα την υλοποιήσουμε πρέπει να είναι διακριτό από το πού θέλουμε να φτάσουμε. Πρέπει δηλαδή, να βρούμε τρόπους που θα την πραγματοποιήσουμε. Με άλλα λόγια χρειάζεται να δίνουμε έμφαση στη διαφορά «τακτικής» και «στρατηγικής».

  1. Να υπάρχει “τέλος χρόνου”.

Μην παρεξηγηθούμε. Δεν εννοούμε σε καμία περίπτωση να ασχοληθεί κάποιος με κάτι βραχυπρόθεσμο. Αφού χωρίσουμε μέσα από σκοπούς, υπάρχει η ανάγκη να εντάξουμε τα πάντα σε ένα χρονικό περίγραμμα. Με άλλα λόγια, να κάνουμε το χρόνο σύμμαχό μας και να προγραμματίσουμε τα στάδια που θα υλοποιήσουμε την ιδέα. Βήμα-βήμα. Μια ιδέα που δεν έχει αρχή και τέλος στο μυαλό μας, δεν μπορεί να είναι πραγματοποιήσιμη.

  1. Να την έχουν «ανάγκη» άλλοι άνθρωποι.

Είτε θέλουμε να ξεκινήσουμε μια επιχείρηση (στοχεύουμε στην παροχή μιας υπηρεσίας και την άντληση οφέλους) είτε στοχεύουμε στη δημιουργία ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού, η ιδέα που έχουμε συλλάβει είναι δική μας αλλά δεν είναι…για μας! Αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία. Είναι όπως το δώρο. Αγοράζουμε ένα δώρο που θα αρέσει σε εκείνον που θα το δωρίσουμε και όχι σε μας. Μια καλή ιδέα λοιπόν πρέπει να έχει συγκεκριμένο (και συνήθως μεγάλο) κοινό στο οποίο απευθύνεται. Άλλωστε όταν λέμε «αυτό που έκανε, θα του βγει γιατί πουλάει» αυτό εννοούμε. Να έχει ζήτηση αυτό που θέλουμε να υλοποιήσουμε. Το να αρέσει μόνο σε μας, δε συνιστά καλή ιδέα!

  1. Να μπορεί να εμπνέει.

Άλλο ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό μιας επιχειρηματικής ιδέας που έχει περισσότερες πιθανότητες να πετύχει, είναι το όραμα. Πολλές φορές ταυτίζεται το όραμα με την ιδέα όμως δεν είναι το ίδιο. Πρακτικά, μια ιδέα έχει από πίσω της ένα όραμα το οποίο υπηρετεί. Επειδή καμία μεγάλη ιδέα δεν έγινε πράξη χωρίς συνεργασία, καλό είναι να έχουμε κατά νου ότι η ιδέα μας είναι αναγκαίο να εμπνέει τους δυνητικούς μας συνεργάτες αλλά και να έλκει εκείνους που πραγματικά μπορούν να δώσουν το κάτι παραπάνω. Μην ξεχνάμε πως αν θέλουμε να φτάσουμε γρήγορα, πάμε μόνοι μας. Αν θέλουμε να φτάσουμε μακρυά, πάμε μαζί με άλλους! Μια καλή ιδέα χρειάζεται συνεργασία για να πετύχει και επομένως η έμπνευση είναι απαραίτητη!

Φωτό από: Haber.ba

 

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης
Show Buttons
Hide Buttons