ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Γιατί είναι σημαντικό ένα χαλαρό περιβάλλον στον εργασιακό χώρο;

Post by: 17/09/2019 0 comments

Είτε είναι κάποιος στέλεχος, είτε είναι εργοδότης, ένα είναι το σίγουρο! Δε γίνεται να εργαστεί μόνος του. Θα χρειαστεί να συνεργαστούμε αν θέλουμε να διεκπεραιώσουμε υποχρεώσεις και αν θέλουμε να έχει μια σειρά η επαγγελματική μας ρουτίνα. Υπάρχουν αρκετές σκέψεις για το πώς θα ήταν το ιδανικό κλίμα σε ένα γραφείο. Για πολλούς – κακά τα ψέματα – το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον περιλαμβάνει «εξαφανιζόλ» για πολλούς συναδέλφους! Αυτό δε γίνεται! Άρα; Είναι πολύ σημαντικό να μεταμορφώσουμε τη ζούγκλα…σε παιδική χαρά! Γιατί;

1. Η αυστηρότητα δημιουργεί αντίθετα αποτελέσματα.
Ο «παραδοσιακός» τρόπος πειθαρχίας σε ένα γραφείο είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους στο τέλος επικρατεί…χάος! Η αυστηρότητα υποχρεώνει τους εργαζόμενους να πιέζονται. Οι άνθρωποι όμως, όπου και αν βρισκόμαστε και με οποιαδήποτε ιδιότητα, λειτουργούμε σαν…ελατήρια. Όσο τα πιέζεις, τόσο πιο ορμητικά εκτοξεύονται προς τα πάνω! Η πίεση έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Σε ένα γραφείο, πρέπει – καλώς ή κακώς – να νιώθουν όλοι ελεύθεροι να μιλάνε. Μέσα σε ένα κλίμα πίεσης και επιβεβλημένης ησυχίας…αν υπάρξει κάποιο μεγάλο πρόβλημα, μπορεί κάλλιστα να κρατηθεί μυστικό και οι συνέπειες να είναι μεγαλύτερες.

2. Η χαλαρή ατμόσφαιρα δίνει δημιουργία.
Προφανώς δεν εννοούμε να γίνεται παιδικό πάρτι όταν εργαζόμαστε για να πιάνει τόπο η έννοια της «χαλαρής ατμόσφαιρας». Άλλο πράγμα είναι η ασυδοσία και άλλο πράγμα η ευχάριστη ατμόσφαιρα. Είναι προς όφελος της παραγωγικότητας, της ευρηματικότητας και της δημιουργικότητας ένα ευχάριστο κλίμα. Όταν ο εργαζόμενος νιώθει το γραφείο του σαν το σπίτι του, δε νιώθει άβολα και έτσι το μόνο πράγμα που τον νοιάζει είναι το πόσα περισσότερα θα προσφέρει. Μειώνεται η αίσθηση της πίεσης και του άγχους.

3. Δημιουργούνται δεσμοί εμπιστοσύνης.
Όταν έχει συμφωνηθεί να υπάρχει ένα πιο ανθρώπινο περιβάλλον σε ένα γραφείο, τότε υπάρχει μια πολύ πρακτική και συνάμα, θετική εξέλιξη. Οι άνθρωποι νιώθουν πιο άνετα να βγάζουν πτυχές του εαυτού τους και το έλλειμμα εμπιστοσύνης αμβλύνεται. Η καλλιέργεια εμπιστοσύνης είναι το πιο σημαντικό πράγμα στην επικοινωνία που έχουμε για επαγγελματικούς λόγους. Μειώνεται η καχυποψία η οποία είναι υπεύθυνη για πολλές τριβές και παρεξηγήσεις. Σε μια πιο χαλαρή ατμόσφαιρα, οι άνθρωποι εκφράζονται περισσότερο και γνωρίζονται μεταξύ τους. Φοβόμαστε και στεκόμαστε επιφυλακτικοί σε ό,τι δε γνωρίζουμε. Όταν ο ένας δεν εμπιστεύεται τον άλλον, πώς θα συνεργαστούν για να λύσουν ένα πρόβλημα; Ποιά θα είναι η κατάληξη μιας τέτοιας προσπάθειας; Αρνητική τουλάχιστον!

4. Τα λάθη φαίνονται πιο εύκολα.
Πέραν από τους λόγους που έχουν να κάνουν με την αξία της οικειότητας και της εμπιστοσύνης, η απόφασή μας για την ύπαρξη ενός χαλαρού περιβάλλοντος στη δουλειά, βοηθά και αλλού. Αν είμαστε λίγο πιο …πονηροί και θέλουμε πραγματική τάξη και αξιολόγηση εντός ενός γραφείου, δεν πιέζουμε σα να ‘μαστε παιδονόμοι και θηριοδαμαστές. Αφήνουμε τα πράγματα να φαίνονται και να προκύπτουν. Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας και ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο, τα όποια κακώς κείμενα πρέπει να λύνονται πολύ γρήγορα και όχι τελευταία στιγμή. Όταν η ατμόσφαιρα που έχουμε δημιουργήσει δεν τιμωρεί τον αυθορμητισμό, τότε τα λάθη και οι ατέλειες, όσα πράγματα πρέπει να βελτιώσουμε στην επαγγελματική μας καθημερινότητα, μπορούν να φανούν καθαρά. Σε κλίμα πίεσης και σιωπής, όλα κρύβονται κάτω από το χαλί της φαινομενικής «πειθαρχίας». Η χειρότερη περίπτωση είναι να μην γνωρίζουμε ακριβώς τι συμβαίνει (όταν κάτι δεν πάει καλά) και ο ένας λέει άλλα από αυτά που λέει ο άλλος!

Φωτό από: Eureka Six Sigma

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης
Show Buttons
Hide Buttons