Είτε θέλουμε να το παραδεχτούμε, είτε το αρνούμαστε, η αλήθεια είναι μία: Θέλουμε ο λόγος μας να μετράει. Η συμμετοχή σε ένα διάλογο, (ειδικά σε κάποιον που αγγίζει επαγγελματικά ζητήματα) έχει στόχο να προασπίσει κάποια συμφέροντά μας. Η επιρροή, περνά πάντα από την επικοινωνία, η οποία έχει ως όπλο, τη γλώσσα. Aκολούθως, υπάρχουν κάποιες λέξεις οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν αποφασιστικά τα επιχειρήματά σας, έτσι ώστε α) να μην ξεχαστούν όσα θα πείτε σε έναν διάλογο και β) αυτά που θα πείτε να κρίνουν αποφασιστικά τα συμπεράσματα του διαλόγου.
- Τώρα
Η τοποθέτηση στο χρόνο, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Ειδικά αν πρόκειται να ζητήσετε κάποια πράγματα, η αμεσότητα και «ένδυση» όσων θα πείτε με «ρούχα» του «επείγοντος», παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο. Γιατί; Επειδή έλκουν την ακρόαση των υπολοίπων δίνοντας το σήμα πως χρειάζεται άμεσηξ δράση. Οι συνομιλητές σας, συνδέουν το αίτημά σας με κάτι που πρέπει να γίνει άμεσα. Αν τελικά, δε γίνει άμεσα, το κέρδος σας είναι πως τουλάχιστον, θα γίνει.
- Πίστη
Ο Όσκαρ Ουάϊλντ, έλεγε πως «ο άνθρωπος είναι το λογικό ον, που όταν η περίσταση απαιτεί να δράσει ορθολογικά, αποτυγχάνει». Ο άνθρωπος, είναι κυρίως συναισθηματικό ον, όση λογική και αν διαθέτει. Η πίστη είναι καθοριστική για οποιοδήποτε πλάνο. Δικός σας σκοπός, είναι να παρουσιάσετε τις θέσεις σας ως εφικτές. Όπου πάσχουν από την άποψη της δυνατότητας της υλοποίησης, η παρουσίαση παραδειγμάτων επιτυχίας εφάμιλλων ιδεών που μολονότι αντιμετώπισαν δυσκολίες, στέφθηκαν με επιτυχία, παίζει σημαντικό ρόλο στο να κερδίσετε την εύνοια των συνομιλητών σας.
- Εγγύηση
Η αβεβαιότητα, περιστοιχίζει κάθε πλάνο που έχουμε και κάθε ιδέα. Αυτό που ζητάμε (όσο μάταιο και αν είναι) είναι η βεβαιότητα. Η πίστη, αφορά το κομμάτι του οράματος, όμως το όραμα και η πίστη χρειάζεται να λάβουν χώρα στην πραγματικότητα. Εκεί, χρειάζεται ένας πλήρης οδηγός που θα εγγυάται την επιτυχία όσων προτείνετε, έτσι ώστε η όποια φυσιολογική αμφιβολία των συνομιλητών σας, να μπορεί να καμφεί από την πίστη που αναφέραμε. Η αξιοπιστία του λόγου σας, είναι η βάση της όποιας επιρροής θα ασκήσετε γι’ αυτό να φροντίζετε ό,τι λέτε να το κάνετε.
- Φαντασία
Όσα λέτε, πρέπει να ακολουθούν ένα μείγμα. Ποιό είναι αυτό; Ένα βήμα στον αέρα και ένα βήμα στη γη. Ούτε πολύ επιφανειακά, (σε βαθμό που ο λόγος σας θα καταστεί κουραστικός και αδιάφορος στην καλύτερη) ούτε αερολογίες και πράγματα που δεν γίνεται να γίνουν (τουλάχιστον όχι σε αυτόν τον πλανήτη). Η φαντασία, χρειάζεται και μάλιστα πάρα πολύ. Σκοπός σας, να συνδέσετε την έννοια της φαντασίας με την καινοτομία. Η φαντασία, και η χρήση της έννοιας, οδηγεί τους συνομιλητές σας σε γόνιμη περιέργεια και τραβάει την προσοχή τους.
- Δράση
Εδώ, αρχίζουν τα δύσκολα. Αν είπαμε παραπάνω για την αξιοπιστία και την εγγύηση, εδώ ειναι η μοναδική ευκαιρία σας να πείσετε και για τις δύο. Είναι η ώρα του action plan. Η έμφαση σε όσα θα πείτε εδώ, καλό είναι να έχουν ως «κέντρο» τη λέξη «σχέδιο». Οι ομιλίες, πολλές φορές κουράζουν και γίνονται φορτικές (ειδικά αν λαμβάνουν χώρα πολλοί συνομιλητές) επειδή δεν καταλήγουν σε κάτι που έχει τέλος. Ο ακροατής, νιώθει οτι δεν πήρε κάτι από όσα ειπώθηκαν. Η δράση, όμως, θα τον κρατήσει σε ενδιαφέρον καθώς παραπάνω, υποτίθεται πως μιλήσατε για κάτι «επείγον». Άμεση δράση λοιπόν και περιληπτικά, ( η αρετή της περίληψης εδώ παραείναι χρήσιμη) το σχέδιο δράσης σας!
Φωτό από: www.socialmediaexaminer.com