Ο Όσκαρ Ουάϊλντ υπήρξε ένα πραγματικό φαινόμενο για τον κόσμο του θεάτρου και της λογοτεχνίας. Σπανίως θα βρει κανείς μια προσωπικότητα σαν του Ιρλανδού συγγραφέα και κριτικού της τέχνης. Εκκεντρικός, άνθρωπος που θύμιζε περισσότερο έναν Μεσογειακό τύπο ανθρώπου παρά Βορειοευρωπαίο και βέβαια, ένας που ζούσε διπλή ζωή σε όλα τα επίπεδα. Μολονότι ήταν παντρεμένος με δύο παιδιά, ο Όσκαρ Ουάϊλντ ήταν ομοφυλόφιλος και μάλιστα, στο έργο του «De profundis», περιγράφει τη σχέση του με τον Alfred Douglas, σχέση, η οποία έστειλε τον όσκαρ Ουάϊλντ στη φυλακή. Παρόλα αυτά, ο Όσκαρ Ουάϊλντ, σε όλα του τα έργα, από το «Πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέϋ» και τη «Βεντάλια της Λαίδης Γουαίντερμιρ», μέχρι και το «Ο ιδανικός σύζυγος», γράφει παντού… για γυναίκες!
Για το ντύσιμο και για την…εμπιστοσύνη
Ο Όσκαρ Ουάϊλντ, θεωρείται από τους πιο αγαπημένους «ατακαδόρους». Το χιούμορ του είναι «υψηλής ραπτικής» και ανακατεύεται με έναν περίεργο κυνισμό και ένα αφοριστικό ύφος! «Πολύ μακιγιάζ και λίγα ρούχα, αποτελούν πάντα ένα αλάνθαστο σημάδι απελπισίας σε μια γυναίκα». Αναφορικά με την εμπιστοσύνη και πώς πρέπει να ορίζουμε την εμπιστοσύνη σε σχέση με αυτήν, ο Όσκαρ Ουάϊλντ έβαλε ως μέτρο σύγκρισης… την ηλικία. Δε μιλούμε για το πόσων ετών είναι κάποια γυναίκα αλλά για το αν… θα το αποκαλύψει! «Ποτέ μην εμπιστεύεσαι μια γυναίκα που λέει την πραγματική της ηλικία. Αν μπορεί να πει αυτό, είναι ικανή να κάνει τα πάντα». Η ειλικρίνεια στη γυναίκα, ήταν για τον Ιρλανδό συγγραφέα εξαιρετικά επικίνδυνη αρετή!
Η γυναίκα στο φλερτ και στη…συγχώρεση.
Είναι πασίγνωστη η αρχή των ανδρών που ποτέ δεν …παλιώνει για τις γυναίκες και τις θέλει να «μην ξέρουν τί θέλουν, πώς το θέλουν και γιατί το θέλουν αλλά δυστυχώς…ξέρουν πώς να κάνουν αυτό που θέλουν». Έτσι λοιπόν, ο μεγάλος Ιρλανδός συγγραφέας, λέει για την αρχή, τη μέση και το πιθανό τέλος των σχέσεων μεταξύ ανδρών και γυναικών: «Η γυναίκα, αρχίζει με το να αποκρούει τις επιθέσεις του άνδρα και καταλήγει στο να εμποδίζει την οπισθοχώρησή του». Αυτό ίσως θα έπρεπε οι άνδρες να το έχουμε βαμμένο στον τοίχο μας με bold και κεφαλαία γράμματα και από κάτω την επιγραφή : «Οδηγίες προς ναυτιλομένους»…
Από την άλλη πλευρά, η συγχώρεση είναι κάτι εδώ που τα λέμε, δύσκολα εφαρμόζει η γυναίκα στις σχέσεις της με τους άνδρες. Και αυτήν την πτυχή, δεν την άφησε ο Όσκαρ Ουάϊλντ. Οποιαδήποτε λεπτομέρεια άγγιζε τη γυναικεία φύση, ο Ουάϊλντ, την έκανε…αφορισμό! «Οι γυναίκες μας αγαπούν για τα ελαττώματά μας. Αν έχουμε ελαττώματα, θα μας συγχωρήσουν τα πάντα, ακόμη και την ευφυία μας». Με άλλα λόγια, χώρο να έχουμε στον τοίχο οι άνδρες, να γράφουμε…
Γυναίκες και άνδρες, όλοι…μαζί!
Βεβαίως, δε θα μπορούσε ο Όσκαρ Ουάϊλντ να αφήσει εκτός την αγάπη. Το δικό του ορισμό της αγάπης βέβαια, εκείνη που όπως είπαμε, έχει πολύ χιούμορ, λίγο κυνισμό, αρκετή υπερβολή και στηρίζεται στη φράση που χρησιμοποιούσε «Αν θέλεις να πεις την αλήθεια, φρόντισε να την πεις με χιούμορ για να γελάσουν, αλλιώς, θα σε σκοτώσουν».
Σύμφωνα με τον Ιρλανδό συγγραφέα, «Ο άνδρας θέλει να είναι η πρώτη αγάπη μιας γυναίκας, ενώ η γυναίκα, να είναι η τελευταία αγάπη ενός άνδρα». Εδώ, μπορεί να πει κανείς πολλά! Άλλωστε, μην ξεχνάμε, ο Ουάϊλντ, έγραφε με αφορισμούς! Κατά πάσα πιθανότητα, η κτητικότητα προς τον άνδρα αλλά και το «μονοπώλιο» αγάπης που ζητά η γυναίκα, είναι πράγματα που θέλει να θίξει ο συγγραφέας αναφορικά με τη γυναίκα!
Τέλος, ο Όσκαρ Ουάϊλντ, μερίμνησε και για τους άνδρες που αγαπούν μια γυναίκα αλλά όσο πιο μεγάλη είναι η αγάπη τους γι’ αυτήν, τόσο πιο πολύ έχουν φουσκωμένο στομάχι! «Ένας άνδρας μπορεί να είναι ευχαριστημένος από οποιαδήποτε γυναίκα, εφόσον δεν την αγαπά». Εδώ, οι άνδρες, πρέπει να παρακαλάμε να είναι αφοριστικός και υπερβολικός ο Ουάϊλντ και να «πέφτει έξω», διαφορετικά, ο τοίχος θα μπορέσει να αποκτήσει και άλλες χρήσεις…πέραν του να γράφουμε αποφθέγματά του!
Φωτό από: www.thedailybeast.com
#tsemperlidou.gr, ευτυχία, θετική σκέψη, αισιοδοξία, αυτοβοήθεια