Ο Σουηδός μυθιστοριογράφος, Στιγκ Λάρσον, έφυγε από τη ζωή το 2004. Πριν φύγει, δεν πρόλαβε να δημοσιεύσει κάτι που αγωνιωδώς περίμενε να ολοκληρώσει. Το μυθιστόρημα «Η Τριλογία του Μιλένιουμ». Παρόλα αυτά, ο Στιγκ Λάρσον, πρόλαβε να «εθίσει» τους αναγνώστες του στην πένα του και σε περιπέτειες που ξέφευγαν από τα κλασικά «αστυνομικά και δικαστικά θρίλερ». Δεν είναι λίγοι εκείνοι που τον κατατάσσουν σε κατηγορίες λογοτεχνικώ ειδών, που εκ πρώτης όψεως, φαίνεται να μην ανήκει. Κι όμως, έχει το δίκιο του όποιος τον θεωρεί συγγραφέα που θέλει μέσα από τις αναπάντεχες ιστορίες του να ψέξει τη νέα ανθρώπινη κοινωνία. Τα έργα του και η ζωή του Στιγκ Λάρσον, έχουν αφήσει το στίγμα τους στη σύγχρονη λογοτεχνία.
Η συγγραφή που προέκυψε από τον…ακτιβισμό.
Τα υπολείμματα φρίκης που άφησε ο ναζισμός, δεν έφυγαν ποτέ από τη Βόρεια Ευρώπη, μολονότι περιθωριοποιήθηκαν. Ο –παντός είδους- ρατσισμός, ρίζωσε σε αρκετούς πολίτες της Βόρειας Ευρώπης και ο Στιγκ Λάρσον από νεανική ηλικία, γινόταν μέλος σε κινήματα και οργανώσεις που μετέφεραν μηνύματα κατά του ρατσισμού και της ακροδεξιάς και οποιασδήποτε μορφής κοινωνικού αποκλεισμού. Έτσι, η πένα του Λάρσον χρησιμοποιούσε τις ιστορίες βίας για να αναδείξει ζητήματα που η ίδια η σουηδική κοινωνία αντιμετώπιζε. Από τη μία, η κοινωνική του ευαισθησία και από την άλλη, η φυσική του κλίση προς τη συγγραφή που αναπτύχθηκε όταν οι γονείς του του δώρισαν στα δωδέκατα γενέθλιά του μια γραφομηχανή, όρισαν το πεπρωμένο ενός μεγάλου συγγραφέα.
Τα έργα του και το σινεμά.
Η σύνδεση μεταξύ του ακτιβισμού και του συγγραφικού του έργου, έγινε πολύ ομαλά για τον Λάρσον καθώς ήταν πολυτάλαντος. Η δημοσιογραφική του εξειδίκευση και η καλλιτεχνική του δυνατότητα στο να βγάζει φωτογραφίες, τον βοήθησαν στο να μεταφέρει ζωντανές εικόνες μέσα από τη γλώσσα του. Με άλλα λόγια, όταν όλες αυτές οι ικανότητες συνδέονται, το σημείο σύνδεσης λέγεται…κινηματογράφος. «Το Κορίτσι με το τατουάζ», το πρώτο μέρος της τριλογίας του, αφού έγινε best seller, έγινε επίσης τεράστια κινηματογραφική επιτυχία. Το δεύτερο μέρος «Το Κορίτσι που έπαιζε με τη φωτιά», και το «Κορίτσι στη φωλιά της Σφήκας», συνθέτουν μια ιστορία η οποία κατοχύρωσε στον Στιγκ Λάρσον την πρώτη θέση πωλήσεων του Kindle e–books του Amazon, καθώς έγινε ο πρώτος που πούλησε σε αυτήν την εκδοχή, πάνω από ένα εκατομμύριο κομμάτια. Στην Ελλάδα, ο Στιγκ Λάρσον έγινε ο δεύτερος πιο αγαπημένος –άνδρας- ξένος συγγραφέας της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα μαζί με τον Νταν Μπράουν.
Ο θάνατός του και όσα ακούστηκαν και συνεχίζουν…να ψιθυρίζονται.
Ο θάνατος του Σουηδού συγγραφέα, ήρθε εντελώς απρόσμενα. Μια συνηθισμένη μέρα της δικής του, μαγικής καθημερινότητας, από ανακοπή καρδιάς. Αφού ανέβηκε 7 πατώματα, μια μέρα που δεν λειτουργούσε το ασανσέρ, αρκετά σκαλιά για να πάει στο γραφείο του, ο Στιγκ Λάρσον, κατέληξε στην ηλικία των 50 ετών. Παρόλα αυτά, ο θάνατός του, δεν έχει πάψει ακόμη και σήμερα να συζητείται. Ο Στιγκ Λάρσον, ποτέ δε σταμάτησε να ασκεί κριτική στο σουηδικό κράτος αλλά και σε διάφορες ομάδες που κηρύσσουν ρατσιστικό μίσος. Στη ζωή του, δε σταμάτησε επίσης να δέχεται απειλές κατά της ζωής του και κατά της ζωής μελών της οικογένειάς του. Ο Λάρσον, δεν κρύφτηκε ποτέ και υπήρξε γλαφυρός και επιθετικός ομιλητής με όσα έψεγε αναφορικά με την πολιτικο-κοινωνική ζωή της Σουηδίας. Ωστόσο, δεν υπάρχει κάποια απόδειξη οτι ο θάνατός του προήλθε από κάποια αιτία που να μαρτυρά δολοφονία.
Δε γίνεται να ξεχαστεί ο Στιγκ Λάρσον καθώς άλλαξε τη ροή του λεγόμενου «αστυνομικού μυθιστορήματος», εξελίσσοντας ένα άλλο, νέο είδος. Το «είδος Λάρσον».
Φωτό από: news.nationalpost.com
#tsemperlidou.gr, ευτυχία, θετική σκέψη, αισιοδοξία, αυτοβοήθεια