Είναι γνωστό πως ο ΄Εντγκαρ Άλαν Πόε, είναι από τους πιο σκοτεινούς συγγραφείς και ποιητές. Δεν ήταν μόνο το περίπλοκο ύφος γραφής που κάποιος θα συναντήσει διαβάζοντάς τον. Σαν προσωπικότητα και σαν άνθρωπος ο Πόε, δεν ήταν και ό,τι πιο συνηθισμένο…μπορούσε να συναντήσει κάποιος στην εποχή του. Οτιδήποτε είχε να κάνει με τον Αμερικανό καλλιτέχνη της γραφής, ήταν παράξενο, μυστηριώδες και εκκεντρικό. Η ζωή του, ακόμη και ο θάνατός του, συμπληρώνουν ένα παζλ που έλκει ακόμη και τον σύγχρονο αναγνώστη. Συμπτώσεις, «κατάρες» και πέπλο μυστηρίου, μας αποδεικνύουν πως ο Πόε, ήταν κάτι παραπάνω από το δημιούργημά του… «Το Κοράκι».
- Τα κρίσιμα παιδικά χρόνια.
Μέχρι ενός σημείου, η εκκεντρική και ταραγμένη προσωπικότητα του μεγάλου αυτού ανθρώπου των γραμμάτων, επεξηγείται από τα πολύ δύσκολα παιδικά του χρόνια. Έζησε πλάϊ σε έναν Σκωτσέζο έμπορο καπνού, καθώς έχασε τους δύο του γονείς από πολύ μικρός. Η τύχη των παιδιών εκείνης της περιόδου (γεννήθηκε το 1809) που έμεναν ορφανά από τέτοια ηλικία, ήταν συνήθως χειρότερη από αυτήν του Πόε, όμως και εκείνος, έζησε την οικογενειακή βία από την θετή οικογένειά του καθώς ο πατριός του, του ασκούσε σωματική και ψυχολογική βία.
- Χαρτοπαίκτης και…παραχαράκτης με ταλέντο στη γραφή!
Η απώλεια των γονέων του, η κακή σχέση που είχε με τον Τζων Άλαν, (τον πατριό του) οδήγησαν τον Πόε στο να κάνει άστατη ζωή και να βρεθεί στην παρανομία. Στα εφηβικά του χρόνια, υπήρξε μεγάλος τζογαδόρος και βελτιώθηκε μόνο όταν κατατάχτηκε στον αμερικανικό στρατό, τον οποίον τελικά παράτησε. Κάπου εκεί, άρχισε να ασχολείται με το πραγματικό του ταλέντο, τη δημιουργία ιστοριών και την αποτύπωση τους. Αφού διώχτηκε από το στρατό, ο Πόε παντρεύτηκε την μικρή Ελίζα, η οποία ήταν 13 ετών. Στο έγγραφο του γάμου, αναγράφτηκε οτι ήταν…8 χρόνια μεγαλύτερη.
- Την τεράστια αναγνώριση την έλαβε όντας στα χειρότερά του.
Τύχη και Πόε, δεν συμβάδισαν ποτέ. Έτσι, πάνω που πίστεψε οτι ο γάμος του θα του έφερνε ό,τι του λειψε στη ζωή του, η Ελίζα έπαθε φυματίωση και ο Πόε, στράφηκε στην αυτοκαταστροφή με «φίλο» το ποτό. Παρόλα αυτά, το 1845, δημοσιεύει «Το Κοράκι» και γνωρίζει μεγάλη αναγνώριση. Ο Πόε, μέχρι τότε, δεν είχε εγκαταλέιψει μόνο τον στρατό, αλλά οτιδήποτε είχε ξεκινήσει να ασχολείται. Πιο πριν, είχε ήδη παρατήσει στον πρώτο χρόνο φοίτησης το πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια και για να πληρώσει χρέη που δημιούργησε στον τζόγο, έγραφε κριτικές και εργαζόταν στον τοπικό τύπο με τη χρήση του ψευδώνυμου, Henri Le Rennet.
- Ο «πατέρας» του αστυνομικού θρίλερ!
Με τον δικό του, μοναδικό τρόπο γραφής, ο Πόε κατάφερε στα μόλις σαράντα – ταραγμένα – χρόνια ζωής του, να γίνει από τους λίγους Αμερικανούς συγγραφείς των οποίων ο βιοπορισμός στηριζόταν μόνο στη συγγραφή. Εκτός αυτού, θεμελίωσε την αστυνομική λογοτεχνία και το ψυχολογικό θρίλερ, είδη, που θα μετά το θάνατό του, θα εξελίσσονταν πάνω στο έργο του! Η αδυναμία του να «κρύβεται» και να χρησιμοποιεί διαφορετικά ονόματα (στο στρατό κατατάχθηκε ως Έντγκαρ Πέρρυ, ενώ στα πρώτα του γραπτά, υπέγραφε ως «Κάποιος από τη Βοστώνη») προερχόταν από την εσωστρεφή του προσωπικότητα και από τον πραγματικό τρόμο που βίωσε στη ζωή του. Αν δεν ήξερε εκείνος να γράψει για τρόμο και μυστήριο, τότε, ποιός θα ήξερε;
- Ο θάνατός του και …ο ακόλουθός του.
Ακόμη και σήμερα, ο θάνατός του και κυρίως οι συνθήκες στις οποίες ο Πόε άφησε την τελευταία του πνοή, είναι ζητήματα άγνωστα και αδιευκρίνιστα. Λίγο πριν πεθάνει, εθεάθη να παραμιλά φορώντας παράξενα ρούχα και να είναι σε μια κατάσταση σοκ. Άλλοι μιλούν για αυτοκτονία, άλλοι για λύσσα και οι πιο «ρομαντικοί» για έναν θάνατο με πέπλο…μεταφυσικό. Ο Λάβκραφτ, υπήρξε ουσιαστικά ο πιο κοντινός σε αυτόν συγγραφέας μετά το θάνατό του, επηρεασμένος βαθιά από το έργο του Πόε.
- Ο γιος του Μπρους Λη.
Γύρω από το διάσημο έργο του, «Το Κοράκι», υπάρχουν φήμες και γνώμες που αγγίζουν το μεταφυσικό. Ήταν τόσο εκκεντρικός ο Πόε, που δε γινόταν το σκοτάδι που αντανακλούσαν τα έργα του να μείνει «γήινο». Λέγεται λοιπόν, πως όποιος προσπάθησε να μεταφέρει το διάσημο έργο του Πόε, είτε στο θέατρο, είτε στο σινεμά, έπαθε μεγάλη ζημιά. Είτε πέθανε με τρόπο αναπάντεχο, είτε καταστράφηκε στη ζωή του.
Το πιο γνωστό παράδειγμα, αφορά τον γιο του Μπρους Λη, τον Μπράντον Λη, ο οποίος πέθανε στα γυρίσματα της goth ταινίας με τον τίτλο «Το Κοράκι». Ο τρόπος θανάτου του, μοιάζει κυριολεκτικά απίστευτος για το έτος 1994. Το όπλο το οποίο θα του αφαιρούσε τη ζωή στο έργο, του την αφαίρεσε στην πραγματικότητα καθώς ο υπεύθυνος των εφέ, είχε αφήσει μέσα μια κανονική…σφαίρα. Με τη σειρά του, ο θάνατος του Μπράντον Λη, δημιούργησε και άλλες θεωρίες συνωμοσίας.
Φωτό από: www.stage32.com