ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

amazon

amazon.com Η «χαοτική αποθήκευση» κλειδί της επιτυχίας

Post by: 24/06/2014 0 comments

Το amazon.com είναι το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα στον κόσμο. Εξυπηρετεί με μεγάλη αξιοπιστία περίπου 30 εκατομμύρια πελάτες, διαθέτοντας κάθε στιγμή και παραδίδοντας έγκαιρα ένα τεράστιο εύρος προϊόντων, από γιγάντιες τηλεοράσεις έως βρεφικές πάνες και από εκλεπτυσμένα κρασιά έως φίλτρα αυτοκινήτων.

Για να μπορεί να αποθηκεύει και να διακινεί αξιόπιστα αυτόν τον ανεξάντλητο όγκο εμπορευμάτων, όπως είναι προφανές, διαθέτει και αποθήκες τεραστίων διαστάσεων, περισσότερες από 80 σε όλο τον κόσμο με εμβαδό άνω των 100 στρεμμάτων κάθε μία!

Τα μεγέθη μοιάζουν εξωπραγματικά κι όμως αυτό το πρωτοφανές σε όγκους εγχείρημα είναι απόλυτα επιτυχημένο και διαχειρίσιμο από τους υπευθύνους του. Θα φανταζόταν βέβαια κάποιος, ότι για τα logistics, την αποθήκευση και τη διακίνηση των προϊόντων θα αξιοποιείται η πιο σύγχρονη τεχνολογία και πιθανώς όλη τη δουλειά να την κάνουν robots και όχι άνθρωποι. Κι όμως, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο και αυτό είναι που κάνει το τέλειο αποτέλεσμα ακόμα πιο εντυπωσιακό.

Τα πάντα στις αποθήκες του amazon.com στοιβάζονται, τοποθετούνται και μετακινούνται από ανθρώπινα χέρια με έναν τρόπο που στην κοινή αντίληψη δε θα μπορούσε να θεωρηθεί «οργανωμένος». Η αποθήκευση γίνεται σε τελείως τυχαίες κενές θέσεις, που στη συνέχεια εντοπίζονται με barcodes. Το amazon.com έχει ονομάσει αυτό το σύστημα «χαοτική αποθήκευση» (chaotic storage) και έχει αποδώσει σε αυτή τη μέθοδο ένα μεγάλο ποσοστό της επιτυχίας, της αξιοπιστίας και της ταχύτητάς του.

Κάνοντας μια βόλτα σε έναν διάδρομο, μπορεί κανείς να συναντήσει τα εκλεπτυσμένα κρασιά δίπλα στα φίλτρα αυτοκινήτων και τις βρεφικές πάνες πάνω από τις τηλεοράσεις. Με αυτή τη μέθοδο το amazon αξιοποιεί αμέσως όλους τους κενούς χώρους και δεν υποχρεώνει τους υπαλλήλους του να οργανώνουν σε κατηγορίες τα προϊόντα, χρονοτριβώντας. Το barcode με τη θέση κάθε κιβωτίου χρησιμοποιείται για τον άμεσο εντοπισμό του και έτσι όλα κυλούν εύκολα και γρήγορα.

Επιπλέον, ένα σημαντικό πλεονέκτημα της «χαοτικής αποθήκευσης» είναι ότι αν υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στον όγκο πωλήσεων ή στην γκάμα των προϊόντων δεν χρειάζεται να γίνει απολύτως καμία πρόβλεψη για μετακινήσεις και εξοικονόμηση επιπλέον χώρου. Όλα μπαίνουν μέσα, τοποθετούνται στον πρώτο κενό χώρο, παίρνουν το barcode με τη θέση τους και αναμένουν την παραγγελία για να ταχυδρομηθούν. Είναι τόσο απλό και όμως κάνει τη διαφορά για έναν παγκόσμιο εμπορικό κολοσσό.

Η «χαοτική αποθήκευση» του amazon, η μέθοδος της πρώτης τυχαίας θέσης και της αξιοποίησης του κενού χώρου και κυρίως, η επιτυχία αυτής της πρωτοτυπίας για μια εταιρεία τέτοιου μεγέθους αποδεικνύει με τον πιο πειστικό τρόπο ότι τελικά καθοριστικό ρόλο δεν παίζουν απαραίτητα τα πιο σύγχρονα μέσα και η χρήση της πιο προηγμένης και ακριβής τεχνολογίας αλλά η διαχείριση, ο καθορισμός των αναγκών και ο εντοπισμός της καταλληλότερης σε κάθε περίπτωση μεθόδου.

Τα μέσα είναι πλέον πολλά και διαφορετικά και προσφέρουν σπουδαίες δυνατότητες ανάλογα με τις ανάγκες και τους στόχους. Αυτός όμως, που κάνει τη διαφορά είναι ο άνθρωπος με το μυαλό του και τις αποφάσεις του.

AMAZON.COM-1 AMAZON.COM-2 AMAZON.COM-3 AMAZON.COM-4

Πηγές: news.slashdot.com / ttolk.ru

Αρχική φωτό από: www.ideastream.org

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης
Show Buttons
Hide Buttons