ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Θέλετε να τα καταφέρετε; Μιλήστε στον εαυτό σας σε 2ο πρόσωπο!

Post by: 19/11/2014 0 comments

Όσο πιο πολύ δουλεύουμε, τόσο πιο πολύ κουραζόμαστε και γίνεται πιο δύσκολο να κάνουμε τη δουλειά μας. Κάτι τέτοιες στιγμές είναι που σφίγγουμε τα δόντια και εμψυχώνουμε τον εαυτό μας – δίνοντάς μας ψυχολογικά και πνευματικά κίνητρα – για να τελειώσουμε τη δουλειά μας.

Στην πραγματικότητα, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι το 96% των ενηλίκων, επιδίδεται σε έναν εσωτερικό διάλογο. Και τα ψυχολογικά πειράματα έδειξαν ότι ο πιο απλός τρόπος να πείσουμε τον εαυτό μας να κάνει αυτό το κάτι παραπάνω, είναι να του μιλήσουμε σε 2ο πρόσωπο.

Αν πούμε “Έλα, μπορείς να το κάνεις αυτό” θα καταφέρουμε περισσότερα από το αν πούμε “Μπορώ να το κάνω αυτό”! Ή αν ρωτήσουμε τον εαυτό μας “Γιατί είσαι νευρικός” πριν από κάποια σημαντική παρουσίαση, θα είμαστε πιο ήρεμοι και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, από ότι αν πούμε “Γιατί είμαι νευρικός”;

Ή τουλάχιστον αυτό ισχυρίζονται οι επιστήμονες. Αλλά ας δούμε τα στοιχεία που τους οδήγησαν σε αυτό το συμπέρασμα.

Η Σάντρα Ντόλκος του Πανεπιστημίου του Ιλινόις και η Ντολόρες Αλμπαρακιν του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια θέλησαν να διερευνήσουν προηγούμενες μελέτες, που έδειξαν ότι όταν οι άνθρωποι μιλάνε στον εαυτό τους για τα συναισθήματά τους προτιμούν το “εγώ”, αλλά όταν είναι αγχωμένοι προτιμούν το “εσύ”.

Στο πρώτο πείραμα, ζήτησαν από 95 φοιτητές να φανταστούν ότι είναι χαρακτήρες σε ένα θεατρικό, στο οποίο έρχονταν αντιμέτωποι με ένα δίλημμα. Μετά, τους ζήτησαν να γράψουν σε ένα χαρτί τη συμβουλή που θα έδιναν στον εαυτό τους για να αντιμετωπίσουν αυτό το δίλημμα. Στους μισούς είπαν να χρησιμοποιήσουν το “εγώ” και στους άλλους μισούς, το “εσύ”. Στη συνέχεια, ζήτησαν από όλους τους συμμετέχοντες να ολοκληρώσουν μερικούς αναγραμματισμούς λέξεων. Αυτοί που είχαν χρησιμοποιήσει το “εσύ” ολοκλήρωσαν κατά μέσο όρο 17,53 λέξεις, ενώ οι άλλοι μόνο 15,96 λέξεις.

Σε κάποιο άλλο πείραμα, οι ερευνήτριες ζήτησαν από 135 φοιτητές ψυχολογίας να γράψουν στον εαυτό τους διάφορες συμβουλές και προτροπές ώστε να κάνουν περισσότερη άσκηση τις επόμενες 2 εβδομάδες. Αυτοί που χρησιμοποίησαν την λέξη “εσύ” προγραμμάτισαν περισσότερη άσκηση και είχαν γενικά πιο θετική στάση, από αυτούς που χρησιμοποίησαν το 1ο πρόσωπο, “εγώ”.

Τέλος, σε ένα άλλο πείραμα του Ήθαν Κρος του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να δώσουν μια μικρή ομιλία μπροστά σε μια κριτική επιτροπή, όπου θα περιέγραφαν ποια είναι η δουλειά των ονείρων τους και γιατί έχουν τα προσόντα να την κάνουν. Και μάλιστα χωρίς προειδοποίηση και χωρίς σημειώσεις. Στους μισούς από τους συμμετέχοντες είπαν να διαχειριστούν το άγχος τους χρησιμοποιώντας φράσεις σε 2ο πρόσωπο όπως είναι “Γιατί είσαι νευρικός” ενώ στους άλλους μισούς είπαν να χρησιμοποιήσουν τις ίδιες φράσεις σε 1ο πρόσωπο.

Μετά την ομιλία τους, τους ζήτησαν να βαθμολογήσουν πόσο άγχος ένιωσαν και πόσο κόμπιασαν. Αυτοί που χρησιμοποίησαν το 2ο πρόσωπο για να πάρουν θάρρος – “εσύ” – είπαν ότι είχαν λιγότερο άγχος από όσους χρησιμοποίησαν το 1ο πρόσωπο. Το ίδιο ανέφεραν και οι κριτές. Όσοι χρησιμοποίησαν το 2ο πρόσωπο έδειχναν πιο ήρεμοι, πειστικοί και είχαν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι ίσως ο λόγος να είναι ότι όταν βλέπουμε τον εαυτό μας σαν άλλο πρόσωπο, νιώθουμε σαν να παίρνουμε πολύτιμες συμβουλές από κάποιον άλλο.

Ίσως, επίσης, αυτή η συμπεριφορά να έχει τις ρίζες της στην παιδική μας ηλικία, γιατί σαν παιδιά παίρνουμε συμβουλές και ενθάρρυνση από τους γονείς μας και τους δασκάλους μας σε 2ο πρόσωπο. Έτσι, όταν ενηλικιωνόμαστε, μόνο που ακούμε αυτό το “μπορείς” νιώθουμε ακριβώς την ίδια ενθάρρυνση και κινητοποίηση. Βέβαια, όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες, οι έρευνές τους είναι σε πολλή, μικρή κλίμακα για να μπορέσουν να βγάλουν ασφαλή συμπεράσματα. Αλλά εσείς δεν χάνετε τίποτα την επόμενη φορά που θέλετε κουράγιο για να ολοκληρώσετε τη δουλειά σας, να ζητήσετε αύξηση, να κάνετε κάποια παρουσίαση, να απευθυνθείτε στον εαυτό σας σε 2ο πρόσωπο!

Ναι, μπορείς να το κάνεις”!!!

Φωτό από: ~~Sarah~~

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης
Show Buttons
Hide Buttons