ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Έκανες λάθος στη δουλειά; Δες πώς να μετατρέψεις την καταστροφή σε ευκαιρία.

Post by: 29/11/2016 0 comments

Όσο προσεκτική κι αν είσαι στη δουλειά σου, όλο και κάποιο λάθος θα σου ξεφύγει. Μπορεί να ξεχάσεις μια παραγγελία, να καθυστερήσεις μια παράδοση, να στείλεις ένα λάθος email, να μην χειριστείς σωστά κάποιο πελάτη. Σε όλους συμβαίνει και εσύ δεν είσαι η εξαίρεση. Το θέμα είναι πώς θα το αντιμετωπίσεις και τι πρέπει να κάνεις. Φυσικά, όλα εξαρτώνται από το πόσο σημαντικό είναι το λάθος, αλλά αυτά είναι μερικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να ξεπεράσεις με τις λιγότερες δυνατές απώλειες αυτή την εργασιακή κρίση και να τη “βγάλεις καθαρή”!

Πάρε μια βαθιά ανάσα

Τη στιγμή που θα συνειδητοποιήσεις το λάθος σου θα σε πιάσει πανικός, οπότε μην αντιδράς αμέσως, γιατί υπάρχει κίνδυνος να κάνεις τα πράγματα χειρότερα. Ξεκαθάρισε λίγο τα πράγματα στο κεφάλι σου, σκέψου τις πιθανές λύσεις και δράσε ανάλογα.

Επίσης, επανάλαβε αρκετές φορές το μάντρα “ Όλα θα πάνε καλά, Όλα θα πάνε καλά” και… όλα θα πάνε καλύτερα.

Αξιολόγησε την κατάσταση και σκέψου λύσεις

Ο προϊστάμενός σου θα θέλει να ακούσει λύσεις, για αυτό σκέψου μερικές πριν του ανακοινώσεις τη γκάφα σου.

Βάλε τον προϊστάμενό σου στο παιχνίδι

Αυτή είναι μια δύσκολη στιγμή και σίγουρα θα ακούσεις κατσάδα. Να ξέρεις, όμως, ότι ο προϊστάμενός σου θα θυμώσει πιο πολύ αν προσπαθήσεις να κρύψεις το λάθος σου κάτω από το χαλί. Προσπάθησε να του περιγράψεις τα γεγονότα, χωρίς σάλτσες και επικεντρώσου στις πιθανές λύσεις. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, σεβάσου την κρίση του, ειδικά αν επιλέξει να βγάλει αυτός τα κάστανα από τη φωτιά.

Ζήτα μια αληθινή συγνώμη

Όχι δεν φταίει ούτε το κομπιούτερ, ούτε το τηλέφωνο, ούτε το κούριερ, ούτε κανείς άλλος. Ζήτησε συγνώμη που δεν ήσουν όσο προσεκτική θα έπρεπε και δεσμεύσου ότι θα βρεις λύση.

Μην το παρακάνεις όμως. Κράτα την αυτοκυριαρχία σου. Λάθη πάντα θα γίνονται και αυτό που προέχει τώρα είναι να βρεθούν λύσεις.

Ξεκίνα τα τηλέφωνα

Μην προσπαθείς να εξομαλύνεις την κατάσταση με emails. Καταρχάς, ένα email μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αποδεικτικό στοιχείο στην περίπτωση που η υπόθεση φτάσει στα δικαστήρια.

Ακόμα κι αν δεν φτάσει όμως, η προσωπική επικοινωνία είναι πολύ πιο αποτελεσματική από ένα email. Πριν τηλεφωνήσεις, όμως, πάρε το ΟΚ από τον προϊστάμενό σου. Μπορεί να θέλει να χειριστεί αυτός το θέμα, ειδικά αν ξέρει ότι ο πελάτης είναι πολύ εκνευρισμένος.

Κέρασε καφέ και κουλουράκια

Στην περίπτωση που το λάθος είναι μικρό και αφορά άτομα της ομάδας ή της εταιρίας σου, προσπάθησε να τους γλυκάνεις με ένα καφεδάκι, κουλουράκια και την υπόσχεση ότι αυτό που έγινε, δεν θα ξανασυμβεί.

Έλα την επόμενη μέρα νωρίς

Ακόμα κι αν δεν υπάρχει τίποτα που να μπορείς να κάνεις ή αν έχει αναλάβει την υπόθεση ο προϊστάμενός σου, πήγαινε νωρίς στο γραφείο για μερικές μέρες. Θα δείξεις μετανιωμένη και ότι πραγματικά σε ενδιαφέρει να λυθεί το πρόβλημα. Μόνο που φρόντισε να δουλεύεις κανονικά, γιατί αν σε πιάσουν απλά να σερφάρεις στο Facebook δεν θα είναι καλό. Να ξέρεις ότι για αρκετές ημέρες θα είσαι υπό παρακολούθηση. Αν το συνειδητοποιήσεις αυτό, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις υπέρ σου, δείχνοντας πόσο καλή και ευσυνείδητη εργαζόμενη είσαι και ότι το λάθος σου ήταν απλά μια λυπηρή παρένθεση.

Επικεντρώσου στις επιτυχίες σου

Ένα λάθος, ειδικά αν είναι σοβαρό, μπορεί να έχει επιπτώσεις στην ψυχολογία σου και στην αυτοπεποίθησή σου. Αυτό είναι φυσιολογικό. Προσπάθησε να θυμηθείς, όμως, τις επιτυχίες σου, ώστε να μπορέσεις να ανακάμψεις και να φτιάξεις την ψυχολογία σου.

Ξέχνα το

Μην ζεις το λάθος σου ξανά και ξανά, και κυρίως μην το αναφέρεις συνέχεια σε όλους.  Όσο πιο συχνά το αναφέρεις , τόσο πιο πολύ θα σε συνδέουν με αυτό. Εξομολογήσου το λάθος σου σε κάποιον δικό σου, βγάλτο από μέσα σου και μετά ξέχνα το. Ό,τι έγινε, έγινε. Πάει, τέλειωσε. Τώρα είναι η ώρα να επικεντρωθείς στο μέλλον. Να ξέρεις πάντως ότι όλοι οι προϊστάμενοι εκτιμούν τους εργαζόμενους που μπορούν να χειριστούν αποτελεσματικά μια δύσκολη κατάσταση, οπότε είναι στο χέρι σου να μεταμορφώσεις μια καταστροφή σε ευκαιρία!

Φωτό από: Femcafe

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης
Show Buttons
Hide Buttons