ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

9 σημάδια που δείχνουν ότι δεν σε ενδιαφέρει η δουλειά σου.

Post by: 01/10/2014 0 comments

Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες επαγγελματικής επιβίωσης σε εποχές οικονομικής κρίσης είναι το ενδιαφέρον που δείχνει κανείς για τη δουλειά του. Όταν βάζεις τον καλύτερό σου εαυτό, όλο τον χρόνο σου και την ενέργεια στη δουλειά σου, τότε οι άνθρωποι το εκτιμούν. Αν όμως οι ενέργειές σου φωνάζουν “δεν με νοιάζει”, (ναι! συμβαίνει και αυτό παρά την εποχή της ανεργίας) τότε στέλνεις λάθος μηνύματα, στο διευθυντή, στους συναδέλφους ή στους πελάτες σου. Και πιθανόν να γίνεις ο πρώτος υποψήφιος για αποχώρηση, όταν θα έρθει η ώρα για την αξιολόγηση, ή και την απομάκρυνση του πλεονάζοντος προσωπικού.

Το πρώτο βήμα για να δείξεις ότι νοιάζεσαι είναι να σταματήσεις να κάνεις μερικά συνηθισμένα λάθη που δείχνουν αδιαφορία.

  1. Δεν δίνεις πληροφορίες.

Αν περιμένεις από τους άλλους να σε ρωτήσουν αν έχεις ολοκληρώσει κάτι, έχεις χάσει τις εντυπώσεις. Είναι καλό να δείχνεις ότι είσαι εντάξει στις υποχρεώσεις και τις προθεσμίες σου, οπότε κάντο συνήθεια να στέλνεις αναφορές με την εξέλιξη των εργασιών σου.

  1. Αργείς πολύ να απαντήσεις στα emails.

Ένα inbox γεμάτο από email που περιμένουν απαντήσεις είναι μεγάλη παγίδα. Σίγουρα κάποιο θα ξεχαστεί. Και μπορεί εσύ να πιστεύεις ότι μία καθυστερημένη απάντηση δεν είναι μεγάλη υπόθεση, αλλά για τον άλλο που την περιμένει είναι. Φρόντισε να απαντάς σύντομα στα emails και αν δεν προλαβαίνεις κάτι, ενημέρωσε ότι θα καθυστερήσεις.

  1. Δεν παρακολουθείς με όλη σου την προσοχή.

Δεν σου έτυχε ποτέ να είσαι αφηρημένος όταν σου μιλάνε ή να στέλνεις μηνύματα από το κινητό κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης; Μπορεί να νομίζεις ότι δεν φαίνεται αλλά κάνεις λάθος. Είναι πολύ βασικό να δίνεις όλη σου την προσοχή στους πελάτες ή τους συνεργάτες σου, γιατί με αυτό τον τρόπο, τους δείχνεις πόσο σημαντικοί είναι.

  1. Δεν κάνεις προσωπικές ερωτήσεις.

Μπορεί να πιστεύεις ότι είναι επαγγελματικό να μιλάς μόνο για δουλειά με τους άλλους, αλλά έτσι δίνεις την εικόνα ενός ψυχρού, απόμακρου και περίεργου ανθρώπου. Ρώτησε τι κάνει ο άλλος το Σαββατοκύριακο ή αν θα πάει κάπου τα Χριστούγεννα. Είναι 5 λεπτά υπόθεση. Χτίσε πρώτα μια φιλική σχέση και μετά συνεχίζεις με τα εργασιακά.

  1. Πασάρεις” πελάτες στους άλλους.

Όταν είσαι ιδιοκτήτης ή προϊστάμενος μιας εταιρίας είναι φυσιολογικό να μην μπορείς να εξυπηρετήσεις τους πάντες προσωπικά, αλλά προσπάθησε να μην τους πασάρεις σε άλλο και μετά να εξαφανιστείς. Σύστησέ τους στον άνθρωπο που θα τους εξυπηρετήσει και τσέκαρε σε τακτά διαστήματα ότι όλα πάνε καλά. Αυτό δείχνει ότι βλέπεις τον πελάτη σαν άνθρωπο και όχι σαν χρήματα.

  1. Περιμένεις την τελευταία στιγμή για να ζητήσεις ό,τι χρειάζεσαι.

Αν ξέρεις ότι θα χρειαστείς κάτι από κάποιο συνάδελφο για να ολοκληρώσεις ένα πρότζεκτ, μην περιμένεις μέχρι την τελευταία στιγμή. Αυτό δημιουργεί άγχος στον άλλο και τον κάνει να αισθάνεται ότι δεν τον σέβεσαι. Όταν ένα πρότζεκτ απαιτεί ομαδική εργασία, πάντα να λαμβάνεις υπόψη σου και το χρόνο που χρειάζονται οι άλλοι.

  1. Κάνεις τσαπατσουλιές.

Όταν οι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται για κάτι, δεν του δίνουν σημασία και αυτό φαίνεται στο αποτέλεσμα. Αυτό σημαίνει ότι αν η δουλειά σου είναι κατώτερη των περιστάσεων και κάποιος θα πρέπει να τη διορθώσει. Μην ξεχνάς ότι ο κόσμο είναι γεμάτος από ανθρώπους που κάνουν δουλειές γρήγορα και φτηνά, οπότε φρόντισε να ξεχωρίσεις κάνοντας της δουλειά σου καλά.

  1. Δεν δίνεις σημασία στις λεπτομέρειες.

Όταν το κατάστημά σου είναι βρώμικο ή ο εξοπλισμός σου ελαττωματικός, το γραφείο σου ακατάστατο, περνάς το μήνυμα ότι αδιαφορείς. Δεν χρειάζεται να είσαι τέλειος αλλά η σημασία στις λεπτομέρειες είναι που κάνει τη διαφορά.

  1. Δεν επιβραβεύεις την καλή δουλειά.

Ακόμα κι αν δεν είναι δική σου αρμοδιότητα, ένα μπράβο δείχνει ενδιαφέρον και πάθος για την καλή δουλειά. Πολύ συχνά δεν επιβραβεύουμε όχι γιατί δεν το πιστεύουμε αλλά γιατί είμαστε πολύ απασχολημένοι. Τίποτε όμως δεν είναι πιο θετικό και δεν χτίζει καλύτερες σχέσεις από μία αναγνώριση.

Φωτό από: David Goehring/(CC BY 2.0)

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης
Show Buttons
Hide Buttons